הממירים של סולאר-אדג' הם הראשונים בשוק התואמים לרפורמת החשמל באוסטרליה

26 ינואר, 2023

לפי התקן החדש, כל המערכות הסולאריות הביתיות בדרום אוסטרליה יהיו מחויבות לאפשר ניהול דינמי מרחוק של מכסות החשמל המיוצאות לרשת. דרום אוסטרליה מתקרבת למצב שבו החשמל סולארי מספק את תצרוכת החשמל

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) דיווחה השבוע כי הממירים שלה, המותקנים במערכות סולאריות, הם הראשונים בשוק שעומדים בדרישות של רפורמה חדשה שמתוכננת להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים ברשת החשמל המבוזרת של דרום אוסטרליה. לפי התקנות החדשות, מערכות סולאריות פרטיות קטנות, בין אם על גגות בתים או על גגות של עסקים קטנים, יהיו חייבות לאפשר, ברמה הטכנית, למפעילת רשת החשמל לעדכן מרחוק בזמן אמת, באופן וירטואלי דרך הענן, את מכסות החשמל המיוצאות מהמערכת הסולארית לרשת החשמל האזורית.

הרפורמה ("Smarter Home Program") נועדה לאפשר לנהל את משק החשמל המבוזר, שניזון בעיקר מפאנלים סולאריים, באופן חכם ודינמי בהתאם לרמות הביקוש ולמנוע מצבים של עודף היצע, שעשוי להזיק לרשת, או היצע נמוך מדי הנובע ממגבלות קשיחות על כמות החשמל שניתן לייצא מכל מערכת. להערכת סולאר-אדג', שימוש בממיר שלה, העומד בתקן החדש, יאפשר ליצרן החשמל לייצא לרשת החשמל כמות חשמל הגדולה פי 6, ובכך להגדיל את התגמול וה-ROI של המערכת הסולארית. מערכות שאינן עומדות בדרישות יוגבלו למכסה של 1.5 קילו-וואט בלבד.

משק החשמל הסולארי בדרום אוסטרליה מפותח מאוד. לפי נתונים מסוף 2020, כפי שהובאו בדו"ח שהכינה לבקשת הממשל המקומי מפעילת רשת החשמל האזורית, AEMO, באזור היו, נכון לאותה עת, כ-270 אלף בתים שהתקינו על גגותיהם פאנלים סולאריים, וכן מספר הולך וגדל של עסקים קטנים. בסך הכול, משק החשמל הסולארי האזורי הפיק כ-200 מגה-וואט בשנה, ולפי הערכת AEMO תוך מספר שנים ייצור החשמל הסולארי יוכל לספק באופן מלא את תצרוכת החשמל האזורית.

ואולם, באותו דו"ח ציינה AEMO כי ההסתמכות הגוברת על חשמל המיוצר באופן מבוזר תחייב שינויים טכנולוגיים באופן שבו רשת החשמל שולטת ומנהלת את מכסות החשמל שהיא מייצאת מהמערכות הסולאריות הביתיות. לשם כך , גובשה התוכנית החדשה, שנועדה לאפשר ניהול דינמי של מכסות הייצוא. לדברי סולאר-אדג', הממירים שלה הם הראשונים בשוק שקיבלו הסמכה וכי הם מאפשרים עדכון דינמי מרחוק ללא צורך בהתקנת בקר חיצוני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge , סולאר-אדג'