CropX רוכשת את חברת Tule מקליפורניה

1 פברואר, 2023

זוהי עסקת הרכש הרביעית של CropX בשלוש השנים האחרונות. בעקבותיה היא מספקת פתרון מלא לאיסוף מידע מהקרקע, מהאטמוספירה ומהצמח עצמו

חברת CropX מנתניה רכשה את חברת Tule Technologies מקליפורניה, המתמחה בפתרונות לניהול השקייה. סכום העיסקה לא נמסר. היא בוצעה במזומן ובמניות. מדובר בעיסקה הרביעית שהחברה מבצעת בתוך שלוש שנים. חברת  CropX פיתחה חיישן הנתקע באדמה ומודד את מידת הלחות בקרקע. הוא גם יודע לנתח את סוג האדמה ולשדר את הנתונים אל מערכת בקרה חכמה, הנותנת לחקלאי מידע מדוייק על מצב ההשקייה בכל נקודה בשטח המעובד. גם חברת Tule פיתחה מערכת בקרה: החיישנים שלה בודקים את רמות ההשקייה, מצב לחות הקרקע וקצב האידוי של מי ההשקייה.

בשלוש השנים האחרונות החברה מרחיבה את פעילותה בתחום הבקרה החכמה של גידולי שדה: בשנת 2020 היא רכשה את המתחרה CropMetrics מנברסקה אשר גם היא פיתחה פלטפורמת אנליטיקס האוספת מידע מחיישנים המוטמנים בקרקע כדי לבצע תכנון אופטימלי של ההשקייה והטיפול. באותה שנה היא רכשה גם את ReGen מניו זילנד אשר פיתחה מערכת המלצות המדריכה אלפי מגדלי בקר בניו-זילנד ומספקת להם המלצות השקיה באמצעות מי קולחין עבור שדות המרעה, במטרה למנוע נזקים סביבתיים הנובעים מהשקיית-יתר, דוגמת חילחול מי קולחין אל מאגרי מי-שתייה. בשנת 2021 היא רכשה את חברת Dacom Farm Intelligence ההולנדית, אשר פיתחה מערכת לניהול ריסוסים בשדות חקלאיים.

עם השלמת העיסקה, תעסיק CropX כ-100 עובדים בארבע יבשות: 30 בישראל והשאר בארה"ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד. החברה מתכננת לגייס עובדים נוספים. מנכ"ל CropX, תומר צח, מסר שעיסקת Tule מרחיבה את סל הפתרונות ומערך איסוף הנתונים של החברה. "בעקבות הרכישה תהיה CropX החברה היחידה בתחום שאוספת נתונים מהקרקע, מהשמיים ומהצמח". מייסד משותף ומנכ"ל Tule, טום שאפלאנד, אמר שיש השלמה סינרגטית בין שתי החברות. "הלקוחות הרבים CropX בכל העולם יוכלו להנות מהטכנולוגיה שפיתחנו לאורך השנים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CropX