"צעד היסטורי": רפאל פתחה משרד באיחוד האמירויות

19 פברואר, 2023

המשרד יעסוק בבניית קשרים עם הממשלות, הלקוחות והתעשייה הביטחונית באזור. גם רפאל וגם אלביט יציגו את המוצרים המתקדמים ביותר שלהן בתערוכת IDEX 2023, המתקיימת השבוע באבו דאבי

בתמונה למעלה: מנכ"ל רפאל, יואב הר אבן (מימין), חונך את משרדי החברה באבו דאבי

ערב פתיחת תערוכת הנשק והביטחון IDEX 2023 באבו-דאבי, חנך נשיא ומנכ"ל חברת רפאל, יואב הר אבן, את משרדי החברה החדשים באיחוד האמירויות, בצעד שהוגדר על ידו כ"ארוע היסטורי". הטקס היה צנוע מאוד. השתתפו בו שגריר ישראל באיחוד האמירויות אמיר חייק, ומספר אורחים מהממשלה והמתעשייה במדינה, שהגיעו למשרדים באבו דאבי. "פתיחת המשרד מהווה גשר אל איחוד האמירויות", הוא אמר. "אנחנו נרגשים להרחיב ולהעמיק את היחסים אשר התפתחו עד היום". החברה מסרה שהמשרד יעסוק בבניית קשרים עם הממשלות, הלקוחות והתעשייה הביטחונית באזור.

תערוכת הנשק והביטחון IDEX אשר תיפתח מחר, יצאה לדרך לפני 30 שנה והפכה לאחת מהתערוכות הביטחוניות הגדולות בעולם. בשנת 2019 היא משכה אליה כ-125,000 מבקרים. השנה המארגנים הודיעו שישתתפו בה כ-1,800 חברות וגופים מתעשיית הביטחון בעולם. זו הפעם הראשונה שרפאל משתתפת בתערוכה. היא תביא אליה את הפתרונות המתקדמים ביותר שלה, בהם נשק הלייזר IRON BEAM, מערכת כיפת ברזל, וטילי היירוט ספיידר אשר שודרגו לאחרונה וקיבלו יכולות יירוט של טילים בליסטיים.

רפאל תביא לתערוכה גם את פתרונות התקשורת מוגדרי תוכנה שלה (SDR), וגם את טילי Spike NLOS ממשפחת טילי ספייק, שהיא משפחת הטילים המצליחה ביותר של החברה, אשר מגיעה לטווחים של עד 45 ק"מ. סוללת משגרי Spike NLOS מסוגלת לכסות באש תוואי שטח נרחב ולבצע תקיפה של מספר מטרות משוריינות בו-זמנית. הטיל כולל ראש-ביות אלקטרו-אופטי המאפשר ניווט לנקודת ציון מוגדרת בלא תלות ב-GPS. תוך כדי מעוף המפעיל צופה במטרה באמצעות ראש הביות, ומנהג את הטיל אל מטרתו. הדבר מאפשר שימוש בטיל גם בסביבה אורבנית צפופה שבה חיוני לצמצם למינימום את היקף הנזק האגבי.

גם אלביט מגיעה לאבו דאבי

גם אלביט משתתפת בתערוכה, באמצעות החברה הבת של אלביט מערכות באיחוד האמירויות (ESE). בין המערכות שהיא תציג: מערכת HattoriX נישאת לרכישת מטרות והכוונת אש המיועדת לכוחות מתמרנים קלים, טיל התקיפה ארוך הטווח Rampage, אשר משוגר מחוץ לאזור המוגן על-ידי מערכות נ"מ, ועושה את דרכו אל המטרה באופן עצמוני. אלביט גם תציג פתרונות שונים בתחום המל"טים למודיעין והמל"טים התוקפים, בהם את החימוש המשוטט ממשפחת "שרשרק". זהו מעין מטוס קטן מאוד בעל הנעה חשמלית הנושא ראש קרבי במשקל של 10 ק"ג. הוא מסוגל לנוע זמן רב ובחשאיות מעל המטרה, כדי לבצע תקיפה בהפתעה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IDEX , רפאל , תעופה וביטחון