אקופיה תספק רובוטים לחוות ענק סולארית בצ'ילה

26 פברואר, 2023

החווה מפיקה חשמל בקיבולת של 200 מגה-וואט. אקופיה תספק רובוטים אוטונומיים לניקוי פאנלים בהיקף של 7.2 מיליון דולר. הרובוטים מותאמים לעבודה בפאנלים המתאימים את כיוונם אל זווית מיקום השמש

חברת אקופיה (Ecoppia), המפתחת רובוטים אוטונומיים לניקוי פאנלים סולאריים, דיווחה היום (א') לבורסה בתל אביב כי חתמה על הסכם לאספקת רובוטים עבור חווה סולארית גדולת-מימדים בצ'ילה, המפיקה חשמל בקיבולת של 200 מגה-וואט. הרובוטים יסופקו בשלושה שלבים. בשלב הראשון תספק החברה רובוטים עבור פאנלים בקיבולת של 45 מגה-וואט. שני השלבים הבאים תלויים במדדי איכות. בחברה מעריכים כי אם יתממש ההסכם במלואו, הוא יניב לחברה הכנסות בסך של 7.2 מיליון דולר.

אקופיה תספק לפרויקט את הרובוט מדגם T4, המותאם לעבודה על גבי פאנלים סולאריים "עוקבים" (Trackers), המשנים את זווית הנטייה שלהם לאורך שעות היום כדי לשמור על זווית פגיעה ישירה בין קרני השמש לבין משטח הפאנל ולמקסם את התפוקה. ה-T4 מצוייד בחיישני תנועה המאפשרים לו לנוע באופן חופשי על-גבי מערך הפאנלים, וגם לדלג מתושבת לתושבת באמצעות גשרים המחברים ביניהן, ולשוב בתום העבודה לתחנת העגינה. פאנלים סולאריים "עוקבים" שכיחים במיוחד בדרום אמריקה, ואקופיה פיתחה את ה-T4 ב-2019 כדי לחדור לשווקים שבהם נעשה שימוש בפאנלים מסוג זה.

הרובוטים של אקופיה פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה כשהם מסירים כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום. רובוט אחד מסוגל לנקות כ-1,200 פאנלים בלילה. הכנסותיה של אקופיה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו ב-2.9 מיליון דולר, לעומת 5.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021. ההפסד הנקי הסתכם ב-17.4 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 8.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: אקופיה , צ'ילה