פטריסיו נורת’לנד מונה למנכ"ל BeetleSat

20 מרץ, 2023

החברה מאירפורט סיטי מתכננת להקים מערך של 264 ננו-לווייני תקשורת, אשר יספקו באמצעות אנטנה מתקפלת ייחודית שירותי תקשורת זולים ומהירים למפעילי לוויינים, רשתות סלולריות וספקי אינטרנט

חברת ביטלסאט (BeetleSat) מאירפורט סיטי (לשעבר NSLComm), דיווחה על מינוי נשיא החברה, פטריסיו נורת'לנד (בתמונה למעלה), לתפקיד המנכ"ל. פטריסיו בעל 20 שנות נסיון בתעשיית התקשורת הלוויינית. בעבר הוא שימש כמנכ"ל חברת Eutelsat Americas והוביל את רכישת חברת SATMEX תמורת 1.7 מיליארד דולר. לפני-כן שימש כנשיא ומנכ"ל AT&T Latin America, אשר הוקמה באמצעות מיזוג בהיקף של 1.25 מיליארד דולר שהוא הוביל, בין Netstream Brazil ו-Keytech Argentina.

חברת BeetleSat הוקמה בשנת 2015 לפני כארבע שנים על-ידי ד”ר רז יצחקי ודניאל רוקברגר. החברה פיתחה אנטנת תקשורת קלת-משקל אשר מבוססת על “חומר זוכר” ונפרשת בעצמה לאחר ייצוב הלוויין במסלול. כיום היא מתכננת להקים מערך של 264 ננו-לווייני תקשורת, אשר יספקו באמצעות האנטנה הייחודית שירותי תקשורת זולים ומהירים למפעילי לוויינים מסחריים וממשלתיים, רשתות סלולריות וספקי אינטרנט.

הלוויינים מפותחים ומיוצרים בשיתוף פעולה עם חברת ARQUIMEA הספרדית, אשר תהיה שותפה במערך הלוויינים שיוקם. על-פי התוכנית, החברות יתחילו לספק שירותי תקשורת החל משנת 2027. בחודש שעבר היא ביצעה ניסוי של האנטנה: בננו-לוויין NSLSat-2 של החברה (מסוג CubeSat 6U), הותקנה אנטנה פרבולית בקוטר 60 ס”מ. לאחר שהלוויין נכנס למסלול הקפה נמוך (LEO) בגובה של 550 ק”מ מעל האדמה, האנטנה נפרסה באופן עצמוני ומאפשרת לקיים ערוץ תקשורת בתדרי Ka-Band.

יואב צוריה מקרן JVP, שהיתה המשקיעה הראשונה בחברה, ומשמש גם כדירקטור בחברת ביטלסאט, אמר שנורת'לנד הצטרף לחברה לפני כשנה בתפקיד נשיא פעיל וכבר הוכיח את תרומתו להתפתחותה. "הוא דחף את התרחבות החברה ועמידה באבני דרך טכנולוגיים משמעותיים". המשקיעים הנוספים בחברה: ARQUIMEA, Liberty Technology Ventures ו-OurCrowd.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: BeetleSat , חלל , ננו-לוויינים