שיתוף פעולה אסטרטגי בין טויוטה ואלקטריאון וויירלס

23 מרץ, 2023

תשלב את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית בתוך מכוניות חשמליות מתוצרתה. דנסו תתאים אותה למכוניות של יצרניות נוספות. שלוש השותפות יקדמו את הטעינה האלחוטית בקרב ועדות תקינה ומקבלי החלטות בעולם

בתמונה למעלה: המכונית RAV4 של טויוטה במסלול ההדגמות של אלקטריאון בישראל

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) מבית ינאי, חתמה על מזכר הבנות אסטרטגי עם יצרנית הרכב טויוטה (Toyota) ועם יצרנית מערכות הרכב Denso Corporation, לפיתוח משותף של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לכלי רכב חדשים ולכלי רכב חשמליים קיימים, שתתבסס על הטכנולוגיה של אלקטריאון. מזכר ההבנות נחתם לאחר בדיקה מקיפה של הטכנולוגיה שבוצעה על-ידי טויוטה ועל-ידי דנסו. בסיום המבדקים נערכה הדגמה טכנולוגית על-גבי רכב מסוג RAV4 של טויוטה.

במסגרת מזכר ההבנות, מוזכרים חמישה תוצרים מרכזיים של שיתוף הפעולה המתוכנן: שלוש החברות יפתחו ביחד ערכת טעינה אלחוטית להתקנה פשוטה במכוניות חשמליות קיימות (Aftermarket Kit) של מגוון יצרנים שונים. בנוסף, השותפות יפתחו פתרון טעינה אלחוטית אשר ישולב בתוך המכוניות החשמליות החדשות של טויוטה (Built-in) במסגרת תהליך הייצור הסדרתי שלהן. במקביל, השותפות יפעלו ביחד בוועדות תקינה בינלאומיות לקדם את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית של מכוניות חשמליות.

בנוסף, הן החליטו לקיים פיילוט ביפן כדי לבנות מאגד של חברות מקומיות שיקדמו את תחום הכבישים בעלי יכולת הטענה אלחוטית של מכוניות ולרתום מקבלי החלטות ביפן לצורך קידום הנושא הזה. לצד הפעילות ביפן, השותפות יקיימו פיילוט נוסף בארה"ב ו/או באירופה, לצורך הכנת הטכנולוגיה לפרוייקטים מסחריים רחבי היקף. כעת נמצאות השותפות בשלבים הראשונים של ניסוח הסכם שיתוף פעולה מפורט. מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר, אמר שמדובר בהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ומהותי. "השותפות זו תנגיש טעינה אלחוטית למגוון רחב של נהגים ותדגים את יתרונותיה כפתרון ירוק וחסכוני לטעינת כלי רכב חשמליים".

שיתוף פעולה עם ענקיות התעופה חיוני לאימוץ הטכנולוגיה

חברת אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. המערכת מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים באופן אלחוטי באמצעות השראה אלקטרומגנטית, את הסוללות החשמליות המצויות בכלי הרכב העוברים בכביש האלחוטי. הדבר מסייע להפחית את משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך להשתמש בסוללה קטנה יחסית. המערכת גם כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם. כיום יש לה 20 דגמים של מכוניות חשמליות, ובשנת 2022 היא מכרה 2.73 מיליון כלי רכב מחושמלים (כולל היברידיים). חברת דנסו היפנית היא מחברות הטיר-1 הגדולות בתעשיית הרכב. בשנת 2023 צפויות מכירותיה להסתכם בכ-46 מיליארד דולר. כניסתן לתחום הטעינה האלחוטית יכולה לסמן את תחילתו מהלך גלובלי לשילוב הטכנולוגיה הזאת בתעשיית הרכב העולמית. ראוי לציין שככל שיהיו יותר מכוניות המצויידות במערכות טעינה אלחוטיות, יהיה כדאי יותר להתקין כבישים בעלי יכולת הטענה אלחוטית. חברת אלקטריאון נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-701 מיליון שקל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Electreon , אלקטריאון וויירלס