סטרטסיס דחתה עוד הצעת רכש של ננו דיימנשן

3 אפריל, 2023

ההצעה המקורית עודכנה בכ-100 מיליון דולר. הדירקטוריון הכחיש טענות לפיהן מנכ"ל סטרטסיס הביע תמיכה במיזוג. ספקית שירותי ייצור גרמנית רוכשת מדפסות סטרטסיס

בתמונה למעלה: מנכ"ל סטרטסיס יואב זייף, ומדפסת H350 תעשיתית של החברה

דירקטוריון חברת סטרטסיס (Stratasys) הישראלית-אמריקאית דחה פה אחד את ההצעה המעודכנת של חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) לרכוש את החברה תמורת כ-1.2 מיליארד דולר במזומן, לפי ערך של כ-19.55 דולר למניה. כאמור, בסוף השבוע עידכנה ננו דיימנשן את הצעתה המקורית מה-9 במרץ 2023, שהיתה כ-1.1 מיליארד דולר ושנדחתה על-ידי הדירקטוריון, ואתמול היא ביצעה עידכון נוסף, למחיר של 1.22 מיליארד דולר. בנוסף, הדירקטוריון טען שבניגוד לאמירות של יואב שטרן מנכ"ל ננו דיימנשן, מנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף אף פעם לא הביע תמיכה בהצעת הרכש של ננו דיימנשן.

הדירקטוריון מסר שמרבית התגמול אשר מוענק לחברי הדירקטוריון של סטרטסיס הינו מבוסס הון ולכן הוא נמצא בהלימה לאינטרסים של בעלי המניות. הוא גם הטיל ספק בסמכות ננו דיימנשן לבצע את המיזוג, "עקב הליכים משפטיים תלויים ועומדים בין ננו דיימנשן לבין בעלת המניות הגדולה ביותר שלה, מרצ'ינסון". הדירקטוריון מסר: "עד לפסיקת בית המשפט הישראלי בנוגע לאסיפת בעלי המניות של ננו דיימנשן מה- 20.3.23 בדבר הרכב הדירקטוריון שלה, סמכותה של ננו להציע הצעה לרכישת מניותיה של סטרטסיס ולהשלים אותה עומדת בסימן שאלה".

מפעל ייצור מבוסס סטרטסיס

בתוך כך דיווחה סטרטסיס על עיסקה חשובה מבחינתה, שלהערכתה מצדיקה את אסטרטגיית ההתמקדות שלה בייצור תעשייתי: ספקית שירותי הייצור הגרמנית Götz Maschinenbau רכשה ארבע מדפסות תלת-מימד נוספות של החברה מדגם H350 המיועדות לייצור המוני על בסיס טכנולוגיית הדפסה מבוססת אבקה (SAF). בכך היא הפכה למפעילה הגדולה ביותר באירופה של לשכת שירות תעשייתית מבוססת תלת-מימד: עם 6 מדפסות סטרטסיס שכל אחת מהן מסוגלת להדפיס סדרות של אלפי חלקים באיכות תעשייתית. היחידות החדשות יותקנו במהלך 18 החודשים הקרובים.

הבעלים של Götz Maschinenbau, פיליפ גץ, אמר: "מאז התקנת של מדפסות H350 הראשונות קיבלנו כמות גדולה של לקוחות חדשים ועסקאות חדשות. המדפסות של סטרטסיס שכבר נמצאות ברשותנו פועלות בקיבולת מלאה 24/7 ומספקות לנו פתרון ייצור אמין לסדרות ייצור בהיקף קטן, בינוני וגדול, במחיר נמוך יותר ובתוך זמן קצר יותר בהשוואה ליציקות בהזרקה או ייצור באמצעות מכונות כרסום CNC. בין אם מדפיסים חמישה חלקים או עשרות אלפים, העקביות בין כל החלקים זהה עבור ההזמנה כולה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , הדפס תלת מימד , ננו-דיימנשן , סטרטסיס