כחלק מעסקת טילי הספייק, אירונאוטיקס תספק ליוון עשרות מל"טים

17 אפריל, 2023

יצרנית המל"טים, שנרכשה על ידי רפאל, תספק ליוון את ה-Orbiter 3, אשר ישמש לצורך גילוי וזיהוי מטרות בשדה הקרב עבור טילי הספייק, שניתן להנחותם לנקודת ציון מוגדרת

בשבוע שעבר דווח כי רפאל תספק למשרד ההגנה היווני טילי ספייק במסגרת עסקת ענק בהיקף של 370 מיליון אירו שנחתמה בין ממשלות ישראל ויוון. כעת, מתברר כי במסגרת העסקה, יצרנית המל"טים אירונאוטיקס (Aeronautics), שבבעלות רפאל, תספק ליוון עשרות מל"טים מדגם Orbiter 3. המל"טים, המצוידים ביכולות אופטיות ועיבוד תמונה מתקדמות, ישמשו ככלי-עזר לצורך תצפית ורכישת מטרות בשטח עבור טילי הספייק. 

אורביטר 3 הוא מל"ט טקטי המסוגל  לשהות באוויר למשך 6 שעות. אורכו כ-1.1 מטר והוא בעל מוטת כנפיים של 4.4 מטר. הוא יכול לשאת מטע"ד במשקל של 5.5 ק"ג ולנוע במהירות מקסימלית של 80 קמ"ש. הרחפן מיועד לנווט גם בסביבה ללא GPS ובתנאי מזג אוויר קשים.

מאירונאוטיקס נמסר כי השילוב המערכתי בין המל"טים וטילי הספייק מספק יתרון מבצעי משמעותי בשדה הקרב המודרני, שבו המל"ט מבצע את תהליך גילוי, זיהוי ואבחון המטרה – וטילי הספייק מבצעים את סגירת המעגל. 

משפחת טילי ספייק (Spike) היא קבוצה של טילים טקטיים אלקטרו-אופטיים הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב בצה”ל ובצבאות רבים בעולם, ונחשבת למשפחת הטילים המצליחה ביותר של רפאל. טילי ספייק ניתנים לשיגור מכ-45 פלטפורמות ביבשה, בים ובאוויר. המשפחה כוללת סדרה מגוונת של טילים עבור משימות שונות. טיל הדור החמישי במשפחה  כולל ראש-ביות אלקטרו-אופטי המאפשר ניווט לנקודת ציון מוגדרת בלא תלות ב-GPS. הדבר מאפשר שימוש בטיל גם בסביבה אורבנית צפופה שבה חיוני לצמצם למינימום את היקף הנזק האגבי.

אירונאוטיקס נרכשה על ידי רפאל ב-2019, ולדברי מנכ"ל החברה, דני סלסקי, העסקה ממחישה את הסינרגיה, החיבור הטכנולוגי והשילוב העסקי בין שתי החברות. "זו הבעת אמון במוצר ובחברות."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אורביטר 3 , אירונאוטיקס , יוון , רפאל