קיידנס הכריזה על פלטפורמה חדשה לתכנון רכיבים אנלוגיים

20 אפריל, 2023

חשפה את הדור הבא של Virtuoso Studio לתכנון ופיתוח רכיבי אותות אנלוגיים, רכיבי RFIC ומעגלי אותות מעורבים. כוללת כלים להגירה חלקה של הייצור בין קבלני משנה שונים ובין טכנולוגיות ייצור שונות

חברת קיידנס (Cadence) הכריזה על פלטפורמת התכנון החדשה של רכיבים אנלוגיים, Cadence Virtuoso Studio, המיועדת לקצר את זמני הפיתוח של תכנונים גדולים ומורכבים (תכנוני אותות אנלוגיים, RFIC ואותות מעורבים). היא מאפשרת לנתח ולאמת אותם לאורך כל מחזור התכנון, ובכך להבטיח שכוונת התכנון נשמרת. הפלטפורמה כוללת אינטגרציה חלקה עם פתרונות אחרים של קיידנס, בהם פלטפורמת הסימולציה Cadence Spectre, פלטפורמת תכנון הכרטיסים PCB Cadence Allegro ומערכת האימות Pegasus Cadence. הדבר מאפשר להסיר חסמים מסורתיים בין תחומי התכנון השונים כדי להאיץ את סגירת תכנון.

הפלטפורמה החדשה נבדקה על-ידי אנלוג דיווייסז, מדיהטק ו-Renesas, אשר השתמשו בה לפיתוח מוצרים חדשים. לאחרונה קיידנס שילבה אותה עם פתרונות AWR Microwave Office, עם בודק כללי התכנון (DRC) Pegasus ומספקת יכולות תכנון פריסה (LVS) הזמינים ישירות מתוך Virtuoso Layout Suite. הכלים האלה מספקים תכנון גלים מילימטריים (mmWave ) מתקדם וניתוח אינטראקטיבי ברמת איכות של signoff, במהלך עריכת הפריסה והחיווט. המשתמשים גם יכולים לגשת אל פלטפורמת הסימולציה Spectre (כולל הסימולטורים Spectre X ו-Spectre FX) באמצעות Virtuoso Studio. היכולת הזאת מאפשרת לבצע ניתוח של תכנונים אנלוגיים ושל תכנוני אותות מעורבים (Mixed Signal) גדולים מאוד.

תכונות נוספות של פלטפורמת Virtuoso Studio:

  • תכנון ואוטומציה של מיקום פריסה מבוססי FinFET מקיפים, ופתרונות ניתוב חדשים.
  • שילוב 3D-IC: אינטגרציה הטרוגנית של  תכנוני 5D ו-3D עבור צמתים מתקדמים, אנלוג/RF, אריזות/מודולים ומערכות פוטוניקה.
  • מוכנות לענן: Virtuoso Studio מציעה פתרונות הניתנים להרחבה בצורה מאסיבית עם מוכנות ענן למצבים שבהם מאות סימולציות הופכות לאלפים.
  • בינה מלאכותית: תמיכה בהגירת תכנונים בין טכנולוגיות של יצרנים (Foundries) שונים, והתאמת  IP קיים לתכנוני הדור הבא של הלקוח. תכונה חדשה של Design Space Optimization מאפשרת להשתמש באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לנווט בין מפרטים מתחרים ולסייע במרכוז תכנון, במיוחד לאחר  הגירת תכנונים בין טכנולוגיות. אנליזת מונטה קרלו מואצת ומבוססת למידת מכונה (ML) מספקת דיוק של 3-6 סיגמה בהאצה משמעותית ביחס לאנליזות מונטה קרלו מסורתיות.
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס