ADASKY גייסה 30 מיליון דולר מ-Gentex

1 מאי, 2023

ג'נטקס היא יצרנית מערכות אמריקאית, שבכוונתה לסייע לאדסקיי להחדיר את החיישן התרמי שפיתחה בתעשיית הרכב. אדאסקיי גייסה עד היום 55 מיליון דולר ויש לה הסכם ראשון עם יצרנית רכב

חברת ADASKY מיקנעם הודיעה היום (ב') על השלמת גיוס בסך 30 מיליון דולר בהובלת יצרנית המערכות לרכב Gentex האמריקאית. בצד הגיוס, אדסקיי וג'נטקס גם חתמו על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי והנדסי. ג'נטקס אף הוציאה הודעה רשמית מטעמה על שיתוף הפעולה, וציינה כי המימון יסייע לאדסקיי להפוך מחברת צמיחה בתחילת דרכה למובילה עולמית בתחום החיישנים התרמיים לכלי-רכב. לדברי ג'נטקס, החיישן התרמי של אדסקיי כבר קנה מוניטין בתעשיית הרכב הודות לביצועיו הגבוהים, גודלו הקומפקטי ופעילותו הרציפה. 

חברת Gentex ממישיגן, היא ספקית מערכות (Tier-1) לתעשיית הרכב, המתמחה במערכות ADAS מבוססות מצלמות, זגוגיות בעלות רמת כהות משתנה ומערכות כיבוי אש. החברה נסחרת בנסד"ק בשווי של 6.4 מיליארד דולר והכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-550 מיליון דולר. אדסקיי פיתחה חיישן המתבסס על מצלמה תרמית הקולטת קרינה בטווח האינפרא-אדום רחוק ואלגוריתם ראיית מכונה המאפשר לתרגם את הקרינה ולזהות את האובייקטים מחוץ לרכב.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל אדסקיי, יעקב שהרבני, מתוך תוכנית מס' 27 בפודקאסט שלנו, שעלתה בדצמבר 2020:

 

טכנולוגיה צבאית בתעשיית הרכב

המצלמה התרמית מבוססת על טכנולוגיית מיקרו-בולומטר (Microbolometer) הצבאית, המשמשת למדידת הטמפרטורה של האובייקט הנבדק. היא כוללת מערך של חיישני אינפרא-אדום זעירים (מיקרו-בולומטרים) שכל אחד מהם משמש כפיקסל ברכיב החישה. כאשר קרינת אינפרא אדום (גל אלקטרומגנטי באורך של 7µm-14µm) פוגעת במיקרו-בולומטר, היא גורמת לעלייה בטמפרטורה שלו וכתוצאה מכך לשינוי בהתנגדות החשמלית של הפיקסל. השינויים בהתנגדות נמדדים (לרוב באמצעות טרנזיסטור צמוד) והעיבוד שלהם מאפשר לבנות ייצוג של התמונה התרמית.

בחברה מעריכים כי יכולת הזיהוי של החיישן טובה משל חיישני רכב אחרים כמו LiDAR, מכ”ם ומצלמות בתנאי קצה כמו חשכה, גשם כבד, ערפל ואור שמש מסנוור. החיישן מסוגל לזהות הולכי-רגל במרחק של יותר מ-200 מטר ולזהות משתמשי-דרך פגיעים הרבה מעבר לטווח הראייה של נהג בלילה באמצעות אורות גבוהים. לאדאסקיי יש הסכם ייצור חברת STMicroelectronics האיטלקית-צרפתית. במסגרת ההסכם, אדסקיי תשלב בחיישנים שלה גם מעגל לוגי שפותח במשותף עם ST ומיוצר בתהליך של 28 ננומטר בטכנולוגיית FD-SOI של ST.

עד כה גייסה החברה 55 מיליון דולר ממשקיעים בהם תאגיד KYOCERA היפני ויצרנית חלקי הרכב הדרום קוריאנית Sungwoo Hitech. החברה מעסיקה כ-80 עובדים, רובם מהנדסים העובדים באתר החברה ביקנעם, כמו-כן לחברה נציגות בארה"ב. מנכ"ל החברה הוא תא"ל (מיל') יעקב שהרבני, ששירת בתפקידי פיקוד ומטה בכירים בחיל האוויר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: AdaSKY , Gentex