הגיוון העולמי הציל את סולאראדג' מהחולשה בארה"ב

4 מאי, 2023

מכירות שיא של 943.9 מיליון דולר הודות לביקושי שיא במערב אירופה, דרום אפריקה ואוסטרליה. בניגוד למתחרה אנפייז, סולאר-אדג' פרסמה תחזית חיובית לרבעון הבא. "הפריסה הגלובלית מקנה לנו יציבות עסקית"

בשבוע האחרון נסחרו המניות הסולאריות במדרון תלול, וזאת על רקע הדו"ח שפרסמה בשבוע שעבר חברת Enphase, יצרנית של מיקרו-ממירים לפאנלים סולאריים ומתחרתה הראשית של סולאר-אדג'. אנפייז הציגה אמנם תוצאות טובות אך פרסמה תחזית לירידה בהכנסות ברבעון הבא, על רקע חולשה בשוק האמריקאי שנובעת מהריבית הגבוהה שמכבידה על הכדאיות הכלכלית של השקעה בפאנלים סולאריים. הציפייה היתה שגם סולאר-אדג' תציג תמונה דומה.

אולם הדו"ח של סולאר-אדג' הציג תמונה אחרת לגמרי: הכנסות שיא, שיפור ברווחיות ותחזית חיובית לרבעון הבא. בעקבות כך, מזנקת היום החברה במסחר המקדים בנסד"'ק בכ-9%. סולאר-אדג' רשמה ברבעון הראשון הכנסות שיא של 943.9 מיליון דולר, עלייה של 44% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. גם שולי הרווח, שברבעונים האחרונים היו מעט נמוכים, השתפרו משמעותית ל-31.7%, בהשוואה ל-27.3% ברבעון המקביל ו-29.3% ברבעון הקודם. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 136.4 מיליון דולר, יותר מפי שלושה מהרבעון המקביל.

בדומה למתחרתה אנפייז, גם סולאר-אדג' דיווחה על חולשה בשוק האמריקאי. הכנסותיה של החברה בארצות הברית ברבעון הראשון הסתכמו ב-255.5 מיליון דולר, רק 28.3% מכלל הכנסות החברה. מדובר בירידה של 16% בהשוואה לרבעון הקודם וירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל.

הפסקות חשמל בדרום אפריקה, תמריצים בטוקיו

אז איך בכל זאת הציגה החברה נתונים כה מרשימים? ההכנסות באירופה הגיעו לשיא של 577.1 מיליון דולר, זינוק של 22% מהרבעון הקודם ופי שניים מהרבעון המקביל. ההכנסות מאירופה כבר מהווים שני שליש מכלל הכנסותיה של החברה. סולאר-אדג' רשמה הכנסות שיא בגרמניה, אוסטריה, שווייץ וצרפת, ותוצאות חזקות גם בהולנד ואיטליה.

גם ההכנסות מחוץ לארה"ב ואירופה צמחו בשיעור משמעותי של 30%, עם הכנסות שיא באוסטרליה ובדרום אפריקה. מנכ"ל סולאר-אדג', צבי לנדא, אמר בשיחת הוועידה: "לעיתים מתעלמים מהפריסה הגלובלית שלנו ומההזדמנויות שיש באזורים הללו". לנדא מספר כי בדרום אפריקה, שבה רשמה החברה הכנסות שיא, ניכרת עלייה משמעותית בתכיפות ובמשך של הפסקות חשמל, ובעקבות כך ישנה עלייה בביקוש לפתרונות סולאריים, לרבות בשוק הביתי.

ביפן, רגולציה חדשה במטרופולין של טוקיו מייצרת תמריץ לרכישת פאנלים סולאריים עם הממיר של סולאר-אדג'. לנדא: "כפי שאמרנו בעבר, וכפי שהרבעון האחרון מעיד, הנוכחות והתשתית הגלובליות שלנו מקנות לנו יציבות עסקית וגישה להזדמנויות צמיחה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: סולאר-אדג' , סולאראדג' , צבי לנדא