פורשה בחרה ב-SuperVision של מובילאיי

10 מאי, 2023

הפתרון של מובילאיי כולל מערך של 11 מצלמות ו-5 מערכות מכ"ם, מחשב רכב ומפת REM. ההסכם מסייע למובילאיי להתחרות על הפרס הגדול: שילוב המערכת בדגמי הרכב האחרים של קבוצת פולקסווגן

חברת פורשה (Porsche) בחברה להתקין את חליפת SuperVision של חברת מובילאיי (Mobileye) במכוניות שהיא מייצרת, כדי לספק להן יכולות נהיגה אוטונומית מודרכת ותכונות בטיחות מתקדמות (ADAS). הפתרון של מובילאיי כולל מערך של 11 מצלמות וידאו המותקנות מסביב לרכב, 5 מערכות מכ"ם, מחשב רכב המבוסס על שבב EyeQ 6 של מובילאיי, וחבילת תוכנה הכוללת את מערכת קבלת ההחלטות של מובילאיי (RSS) ואת שירות המיפוי המתעדכן של החברה, Road Experience Management – REM, המאפשר ליישם את הפונקציות השונות של נהיגה אוטונומית.

המערכת מיועדת לרכבי הפרימיום של פורשה, ותספק להם יכולות נהיגה אוטונומית מפוקחת. למשל, לאחר שהנהג בוחר במסלול הנסיעה על-גבי מפת REM, הרכב יכול לקבל את השליטה על הביצוע ולנהל את הנסיעה בעצמו ולהתמודד עם קשיי הדרך, דוגמת ביצוע עקיפות, החלפת נתיבים וכדומה. פורשה תספק את היכולת של המערכת בהתאם לרמת הדרישות הרגולטוריות בכל מדינה. במסגרת ההסכם, יועבר מידע מלא לידי מהנדסי פורשה, אשר יפתחו יישומים ספציפיים, יתאימו את ממשק המשתמש לצורכיהם, יהיו אחראים על האינטגרציה בדגמים השונים ויפתחו מערכת ניטור משלימה אשר עוקבת אחר מצבו של הנוהג ברכב.

הפרס הגדול: קבוצת פולקסווגן

ההסכם מרחיב את עומק שיתוף הפעולה של מובילאיי עם קבוצת פולקווגן, שהיא לקוח ותיקה של מובילאי בתחום מערכות העזר הבטיחותיות (ADAS). ראוי לציין שקבוצת פולקסווגן משתפת פעולה עם Bosch, עם קואלקום ועם Horizon Robotics בפיתוח מערכת ניהוג אוטונומית. ההסכם הנוכחי עם פורשה יסייע למובילאיי להתחרות שפעילות הזו על אספקת פתרונות ניהוD אוטונומי חלקי או מלא לכלי-רכב אחרים של קבוצת פולקסווגן. על הרקע הזה ניתן להבין את הודעתה ש"מערכת SuperVision מתאימה לשימוש גם בדגמים אחרים של הקבוצה".

בתמונה למעלה: פריסת החיישנים במערכת SuperVision של מובילאיי

אלא שמכונית ספורט אינה מכונית משפחתית סטנדרטית. מנהל קבוצת הפיתוח של פולקסווגן וחבר בהנהלת המו"פ של פורשה, מיכאל שטיינר, הסביר שלמרות שברוב המקרים נהגי פורשה יעדיפו גם בעתיד להחזיק את ההגה במו-ידיהם, יש מצבים שבהם יש לחברה עניין בנהיגה אוטונומית חלקית. "למשל לשחרר את הנהגים מהצורך להחזיק את ידיהם על ההגה במצבים שבהם הנסיעה מתבצעת במהלך פקקי תנועה".

מערכת SuperVision נחשבת למוצר הדגל הנוכחי של החברה, אולם בניגוד למוצרים האחרים, הוא עדיין רגיש מאוד לשינויים בשוק. מערכות ה-ADAS של מובילאיי נמכרות כיום לכ-50 יצרני רכב בעולם, אולם מערכות SuperVision החדשות נמכרו בינתיים רק ליצרני רכב חשמלי בסין. בחודש אפריל 2023 גילה נשיא ומנכ”ל מובילאיי, אמנון שעשוע, שלקוח אירופי גדול מתכנן להתקין את המערכת בכלי רכב שהוא יוציא לשוק במהלך 2025. “עברנו את כל הבדיקות, הם כבר בחרו במערכת וכעת אנחנו מצויים בשלב הפורמלי של חתימה על ההזמנה”. ככל הנראה הוא רמז על פורשה.

ברבעון הראשון של 2023 צמחו מכירות מובילאיי בכ-16% והסתכמו בכ-458 מיליון דולר. החברה דיווחה על ירידה בריווחיות עקב עלייה בעלויות הייצור של שבבי EyeQ SoC. בקופת החברה מצויים כ-1.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון. החברה הפחיתה את תחזית המכירות שלה לשנת 2023 בכ-6.5% בהשוואה לשנת 2022, עקב המשבר בשוק הרכב החשמלי בסין, ומעריכה שמכירותיה יסתכמו בכ-2.06-2.11 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מובילאיי , רכב אוטונומי