הלך לעולמו זהר זיסאפל, מהאבות המייסדים של ההייטק הישראלי

20 מאי, 2023

זהר זיסאפל הקים ביחד עם אחיו יהודה את קבוצת רד בינת - שייצרה עשרות חברות ומאות סטארט-אפים. "החיוך הנדיב, הסנדלים המיתולוגיים, הענווה והאהבה לבני האדם, יחסרו לכולנו"

זהר זיסאפל, הנחשב ליזם-על ולאחד מהאבות המייסדים של תעשיית ההייטק הישראלית, נפטר בשבת בגיל 74. זיסאפל למד הנדסת חשמל בטכניון וקיבל את פרס ביטחון ישראל. בשנת 1982 הוא ואחיו יהוד זיסאפל הקימו את חברת רד תקשורת מחשבים שהיתה החברה הראשונה במה שהפך ברבות השנים לקבוצת רד בינת, מערך של קרוב ל-30 חברות שהשניים הקימו ועוד עשרות חברות הייטק אחרות שהם תמכו בהקמתן וסייוע להן להתפתח. השפעתם על התפתחות תעשיית ההייטק הישראלית היתה עצומה, הסביבה העסקית והאנושית התומכת שנוצרה על-ידם נחשבת בעיני רבים לאחד מהסודות הגדולים של הצלחת הייטק הישראלי.

בעקבות פטירתו של זהר זיסאפל אמר אודי קשקש, מנכ״ל ונשיא רד: ״זהר היה יזם סדרתי, איש חזון, שלא חשש להביע את עמדותיו, לעתים הלא שגרתיות. הוא אהב את ישראל והאמין במדינה ובעתידה. לזהר ואחיו יהודה, הם מחלוצי תעשיית ההייטק הישראלית ומהמעסיקים הגדולים בזירה הישראלית. מהקבוצה יצאו יותר מ-200 סטארטאפים. הוא היה מנטור ומחנך, שמעולם לא אמר לא לבקשת פגישה מצד יזמים צעירים. הוא שמח לפגישות האלה, היה זמין להם 24/7 ובעיקר האמין בהם. זהר, עם החיוך הנדיב, הסנדלים המיתולוגיים, הענווה והאהבה לבני האדם, יחסר לכולנו. זו אבדה גדולה למדינה וללא ספק להייטק הישראלי״.

אור דנון, מנכ"ל Hailo, שזהר זיסאפל היה המשקיע הראשון בחברה ושימש גם כיו"ר דירקטוריון שלה, מסר: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של זהר זיסאפל. זהר, מחלוצי תעשיית ההייטק הישראלית, היה הראשון שהאמין בהיילו ועזר לנו לבנות אותה ולהביא אותה להישגים משמעותיים בעולם הבינה המלאכותית. האמונה, התמיכה, ההנחייה והעצה הטובה והחכמה שזוהר המשיך לחלוק איתי עד לימים האחרונים ממש, יחסרו לי ולכלל קהילת ההייטק בישראל".

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, אמר שזהר זיסאפל היה מאבות מאבות הרתימה של טכנולוגיות-על להשגת מודיעין, "ולימים גם לאחד ממניחי היסודות ל׳סטארט אפ ניישן׳. איש מופלא, מוכשר כשד, מעמיק לחשוב ונעים הליכות. זהר תרם תרומה עצומה לבטחון המדינה ולעוצמתה הכלכלית. יהי זכרו ברוך". זהר ויהודה זיסאפל תרמו רבות לחינוך בישראל, באמצעות תרומת כיתות מחשבים לתלמידי בתי ספר, קידום פרוייקטים לחינוך טכנולוגי בפריפריה ותרומה גדולה מאוד לטכניון בחיפה.

שבוע לפני פטירתו הוא התראיין לעיתון "כלכליסט" ודיבר על חשיבות ההשכלה לצמצום פערים וליצירת ניידות חברתית. זיסאפל: "לאבא שלי היתה חנות נעליים, ואמא שלי עזרה לו בחנות. הם הגיעו לארץ לפני השואה והמשפחה שנשארה בפולין הוכחדה. אבי עבד בחנות הנעליים של אחותו, עד שהקים חנות בעצמו. כילדים אני ויהודה עבדנו בחנות שלו. אבל ההורים שלנו כל הזמן לחצו שנלמד. הם לא אמרו לנו מה ללמוד, אבל זה היה מאוד חשוב להם. אם יש מסר לכל הישראלים שמרגישים שקיפחו אותם, הוא שידאגו שהילדים שלהם ילמדו ולא יצטרכו לדבר על קיפוח. יש פוליטיקאים שעושים מזה קריירה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: זהר זיסאפל