ננוקס: מפיצה במרוקו תרכוש 270 מערכות רנטגן

22 מאי, 2023

כבר שלחה למרוקו את המערכות הראשונות. לפני כשבועיים קיבלה ננוקס אישור FDA. תקים מרכז הדגמה בקליפורניה. גם משרד הבריאות בישראל בוחן את המערכת. הכנסותיה ברבעון הראשון: 2.4 מיליון דולר

כשבועיים לאחר קבלת האישור המיוחל מה-FDA, חברת ננוקס (Nanox) מנווה-אילן דיווחה היום, במסגרת פרסום הדו"ח הרבעוני היום (ב'), כי חתמה על הסכם הפצה במרוקו, עם מפיצה מקומית, Vital Tech SARL, לרכישת כ-270 מערכות רנטגן Nanox.Arc על פני תקופה של כ-3 שנים. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, עדכן מנכ"ל ננוקס, ארז מלצר, כי החברה כבר קיבלה רישיון יבוא ושלחה למדינה מערכות ראשונות. המערכות צפויות לשמש בתי חולים ומכוני דימות במדינה.

עוד עדכן מלצר, כי החברה מקימה מרכז הדגמה בפורת' לודרדייל שבקליפורניה, וזאת כחלק מהחדירה לשוק בצפון אמריקה. במקביל לקבלת אישור FDA, ננוקס ממשיכה לפעול לקבלת אישור דומה באירופה. גם משרד הבריאות בישראל החל לבצע בדיקה בלתי תלויה של המערכת, ובננוקס מתכוונים לערוך בהמשך השנה ניסוי קליני בישראל, שיבחן את ביצועי המערכת בכל הנוגע לסריקות חזה וריאות ואבחון של מחלות באיברים אלה. בנוסף, המפעל של החברה בדרום קוריאה, המייצר את שפופרות הרנטגן, קיבל תקן ISO 13485, שמכשיר את תהליך העיצוב, הפיתוח והייצור.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 21.7 מיליון דולר אשתקד. בקופת המזומנים של החברה כ-91 מיליון דולר.

ננוקס פיתחה מכשיר דימות המבוסס על ייצור קרני רנטגן באמצעות רכיב MEMS במקום באמצעות מנורת להט, שחימומה מביא לפליטה של אלקטרונים. המערכת “הקרה” של ננוקס מהווה שינוי פרדיגמה לעומת מערכות הדימות ה”חמות”. להערכת החברה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לייצר מערכות דימות ניידות ונגישות יותר במחיר נמוך יותר בהשוואה למערכות אחרות בשוק ובמודל שירות (SAAS).

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מרוקו , ננוקס