ואלנס: תוכנית התייעלות והורדת תחזית הכנסות

11 יוני, 2023

לפני חודש פרסמה החברה תחזית להכנסות של 97-100 מיליון דולר, אבל כעת היא חותכת אותה ל-84 מיליון דולר. החברה תפטר 15% מעובדיה. "עדים לקצב הזמנות איטי משמעותית מכפי שציפינו"

בדו"ח לרבעון הראשון של 2023, שפורסם אך לפני מספר שבועות, הציגה ואלנס הכנסות שיא של 23.9 מיליון דולר, והביעה אופטימיות לגבי המשך השנה. ואולם, כעת חברת ואלנס (Valens), המפתחת שבבי תקשורת לעולמות האודיו-וידיאו והאוטומוטיב, הודיעה כי בכוונתה להוציא לפועל תוכנית התייעלות לצמצום ההוצאות התפעוליות, וזאת לאור ירידה בתחזית ההכנסות.

במסגרת התוכנית, ואלנס מתכוונת לצמצם את כוח העבודה ב-15%, וזאת כחלק מתוכנית התייעלות וצמצום הוצאות תפעוליות. ואלנס מעסיקה כ-285 עובדים, כך שמדובר בכ-40 עובדים לערך שיסיימו את עבודתם בחברה.

החברה גם עדכנה כלפי מטה את תחזית ההכנסות שלה להמשך השנה. לגבי הרבעון השני, החברה מאשררת את התחזית שפרסמה לפני מספר שבועות, להכנסות בטווח של 23.9-24.1 מיליון דולר. ואולם, ברבעון השלישי צופה החברה צניחה דרמטית בהכנסות ל-14.0-14.2 מיליון דולר. עבור 2023, הורידה ואלנס את תחזית הכנסותיה מ-97-100 מיליון דולר – תחזית שפורסמה אך לפני מספר שבועות – ל-83.8-84-2 מיליון דולר. 

מנכ"ל ואלנס, גדעון בן צבי, הסביר את המהלך. "בשבועות האחרונים, אנחנו עדים לקצב הזמנות איטי באופן משמעותי מכפי שציפינו, וזאת לצד לקוחות שמבקשים לדחות אספקה בעקבות מלאים גבוהים. השילוב של הרעה בתנאים הפיננסיים, ומתוך ראייה השמה בראש סדר העדיפויות את האיתנות של פעילות החברה בטווח הארוך, הובילו אותנו להוציא לפועל את תוכנית ההתייעלות, אשר מחייבת אותנו למרבה הצער לצמצם בכוח העבודה ובהוצאות התפעוליות, וזאת כדי ליצור ארגון חזק ורזה יותר, לטובת בעלי המניות של ואלנס."

ואלנס מפתחת שבבי תקשורת המאפשרים העברת אודיו-וידיאו בקצבים מאוד גבוהים על גבי כבלים פשוטים, והיא פעילה בשני שווקים עיקריים: שוק האודיו-וידיאו ושוק האוטומוטיב. שוק האודיו-וידאו מהווה את ליבת פעילותה של החברה ומשם מגיעות מירב ההכנסות. במקביל, החברה מרחיבה את דריסת הרגל שלה בשוק הרכב, שאליו נכנסה בשנים האחרונות על רקע הצורך הגובר בתקשורת נתונים מהירה ואמינה בין מערכות הרכב. ב-2023 וקטור זה כבר צפוי להוות 30% מהכנסותיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: התייעלות , ואלנס , פיטורין