פרספטו גייסה 67 מיליון דולר

12 יוני, 2023

פרספטו מפתחת רחפנים אוטונומיים למשימות ניטור תשתית, ולאחרונה קיבלה מה-FAA היתר להפעיל את רחפניה ללא נוכחות מפעיל באתר. החברה גייסה עד כה 120 מיליון דולר

חברת הרחפנים פרספטו (Percepto), המפתחת רחפנים אוטונומיים למשימות של ניטור תשתיות, גייסה 67 מיליון דולר בסבב C בהובלת Koch Disruptive Technologies) KDT) ובהשתתפות קרן Zimmer Partners המשקיעה בחברה לראשונה, הקרנות Venture Partners, Delek US Holdings, Atento Capital, Spider Capital ו-Arkin Holdings, שהשקיעו כולן בחברה גם בסבבים הקודמים. סבב הגיוס מורכב מגיוס הון וגיוס חוב, ומביא את סך גיוסי החברה מאז הקמתה לכ-120 מיליון דולר.

הרחפנים של פרספטו מותקנים בתוך מארז סגור באתרי היעד (מה שקרוי, drone-in-a-box), ויוצאים מתוכם באופן עצמאי למשימות סיור ואיסוף מידע בהתאם לתוכנית שהוגדרה מראש.

תפעול צי הרחפנים מתבצע באמצעות מערכת ניהול המשימה Autonomous Inspection & Monitoring – AIM, אשר מבוססת על בינה מלאכותית ומאפשרת לנהל ולהפעיל מפלטפורמת שליטה ובקרה מאוחדת את הצי, להקצות לרחפנים משימות לפי הצורך, לאסוף ולשתף את המידע המתקבל מהרחפנים ולהפיק ממנו תובנות על מתקן התשתית. מערכת הבקרה והשליטה למעשה מקנה לרחפן יכולות עצמאיות של ניהול בטוח של תוואי הטיסה, כולל בחירת המסלול, תכנון זמן החזרה לעמדה לצורך הטענה חוזרת, צילום וראיית מכונה וטיסה גם בתנאי מזג אויר וראות קשים.

חלוצה בתחום הרגולציה

פרספטו נחשבת לאחת החברות המובילות שמקדמות את אסדרת תחום הרחפנים מול ה-FAA (רשות התעופה הפדראלית). היעדר רגולציה מוסדרת, שתגדיר את הכללים והנהלים הנוגעים להטסת רחפנים ואת הקריטריונים לקבלת רישיונות, הינו אחד החסמים המשמעותיים ביותר שמגבילים את השימוש כיום ברחפנים לצרכים מסחריים. ואולם, בשנים האחרונות נעשתה כברת דרך משמעותית שמקרבת את השוק לאסדרה – ומי שמובילה את התהליך היא פרספטו הישראלית.

לאחרונה קיבלה פרספטו היתר ראשון מסוגו מה-FAA להטסת רחפנים באתרים תעשייתיים גם ללא צורך במפעיל באתר, מה שמאפשר להפעיל את המערכת גם ממרחק של מאות ואלפי ק"מ. ההיתר חוסך את הצורך בהגשת בקשה נפרדת לכל אתר ובהתקנה של מערכות רדאר יקרות. הוא מאפשר פריסה המונית של רחפנים אוטונומיים באתרים רבים ברחבי המדינה.

הפטור הנוכחי מצטרף לפטור משמעותי נוסף שקיבלה החברה מה-FAA בחודש נובמבר. מדובר בפטור גורף בכל רחבי ארצות הברית, המתיר להפעיל את רחפניה האוטונומיים גם ללא קשר עין עם המפעיל (Beyond Line of Sight). עד כה, נדרשה החברה, בדומה לחברות רחפנים אחרות, לקבל פטור פרטני להטסת רחפנים מעבר לקו הראייה עבור כל אתר וכל לקוח. מעתה יכולים לקוחותיה להשתמש ברחפני פרספטו ללא צורך בקבלת פטור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , ראיית מכונה , רחפנים

פורסם בתגיות: FAA , פרספטו