בריינסוויי קיבלה הזמנה ל-30 מערכות לטיפול בדיכאון חמור

25 יוני, 2023

המזמינה היא רשת קליניקות בארה"ב המתמחה בטיפול בתסמונות פסיכיאטריות באמצעות גרייה חשמלית מגנטית. חלק מהמערכות מיועדות לטיפול גם בהפרעה אובססיבית כפייתית. המערכת כלולה בסל הבריאות בישראל עבור דיכאון

חברת בריינסוויי (Brainsway), המפתחת קסדה חשמלית לטיפול בלתי פולשני בהפרעות נוירולוגיות, דיווחה על הזמנה משמעותית של כ-30 מערכות  לטיפול בדיכאון חמור שעמיד בתרופות, מרשת מרפאות הפרוסה ברחבי מערב ומרכז ארצות הברית. חלק מהמערכות שהוזמנו כוללות גם סליל מיוחד לטיפול בהפרעה אובססיבית כפייתית. ביוני 2022 הכניס משרד הבריאות בישראל את הטיפול של בריינסוויי לסל התרופות, עבור מטופלים מעל גיל 21 שסובלים מדיכאון קשה ואינם מגיבים לתרופות.

מבריינסוויי נמסר כי המזמינה, ששמה לא נחשף, היא רשת קליניקות המתמחות במתן טיפולים פסיכיאטריים חדשניים המתבססים על גרייה מוחית מגנטית עמוקה (Deep TMS). הרשת מונה כ-20 קליניקות בשש מדינות בארצות הברית.

בריינסוויי פיתחה קסדה בשם Deep TMS לגירוי חשמלי לטיפול בלתי פולשני בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. בקסדה מותקנים סלילים אלקטרומגנטיים המפעילים זרמים חשמליים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות. הטיפולים בתסמונות השונות באמצעות הקסדה נבדלים בעומק הגירוי החשמלי ועוצמתו, התדרים, המיקום, משך זמן הטיפול ותדירותו. בארצות הברית, ההתוויות שעבורן מאושר המכשיר שלה לשימוש הן טיפול בדיכאון חריף, דיכאון חרדתי, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD) וגמילה מעישון וממשככי כאבים.

ברבעון הראשון של 2023 דיווחה בריינסוויי על הכנסות של 6.6 מיליון דולר, גידול של 10% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2022. בסיס ההתקנות של החברה מונה כ-932 מערכות, גידול של 18% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון של 2022. ההפסד הנקי הסתכם ב-2.4 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: בריינסוויי , דיכאון