סיפיה השיקה תוכנת ניטור נהג מבוססת מצלמה בשדה ראייה רחב

25 יוני, 2023

הפתרון יכלול מעבד AI של אמברלה ומצלמת IR ב-5 מגה-פיקסל. הוא יאפשר ליצרניות רכב להציע מכלול יישומי בטיחות וחוויית נסיעה על בסיס מצלמה אחת

חברת האוטו-טק סיפיה (Cipia) השיקה פתרון חדש, המאפשר לבסס מגוון רחב של יישומי ניטור נהג וכלל סביבת תא הנוסעים על גבי מצלמה אחת בשדה ראייה רחב (WFOV). מדובר בפתרון משולב, המתבסס על תוכנת ה-AI של סיפיה, מעבד ההאצה CVflow של חברת השבבים Ambarella, שעימה משתפת סיפיה פעולה, וחיישן אינפרה-אדום ברזולוציה של 5 מגה-פיקסל (5MP RGB-IR) של יצרן מצלמות שזהותו לא נחשפה. המערכת המשולבת צפויה להגיע אל הכביש כבר בשנה הבאה, במסגרת מכרז עם יצרנית אמריקאית שבו זכתה סיפיה בשנה שעברה.

מבחינת יצרניות הרכב, הפתרון המשולב מהווה חסכון, וזאת משום שבאותה החומרה הן יוכלו להציע לא רק את פונקציות הבטיחות הנדרשות כיום בחקיקה ותקינת בטיחות במדינות רבות, אלא גם פונקציות נוחות וחוויית נסיעה. לשם הדוגמה, הפתרון מאפשר לבסס מכלול של יישומי בטיחות וחוויית נסיעה נוספים, על בסיס מצלמה אחת שתותקן על גבי המראה האחרוית או בקונסולת גג הרכב.

האלגוריתם שמגן על הנהג

סיפיה פיתחה מערכת חישת ושליטת פנים-הרכב המאפשרת בין השאר לבצע מעקב אחר רמת העירנות של הנהג באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת עירנותו יורדת.

האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד. הכנסות החברה ב-2022 הסתכמו ב-5.3 מיליון דולר, גידול של 11% בהשוואה ל-2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , אמברלה , מצלמה בשדה ראייה רחב , סיפיה