עידו בוקשפן מאנבידיה ימונה למנכ"ל Pliops 

26 יוני, 2023

מחליף את אורי בייטלר שיהיה אחראי על הפיתוח העסקי. בוקשפן הוא מוותיקי מלאנוקס ושימש עד לאחרונה כראש צוות תכנון שבבי התקשורת בחברת אנבידיה. פליופס מפתחת מעבדי אחסון למרכזי נתונים

בתמונה למעלה: אורי בייטלר (מימין) ועידו בוקשפן. צילומים: בני גמזו לטובה ונתנאל טוביאס

חברת Pliops, המפתחת מעבדי אחסון עבור מרכזי נתונים מבוססי ענן, הודיעה על מינויו של עידו בוקשפן לתפקיד מנכ"ל החברה. בוקשפן, שיכהן גם כחבר דירקטוריון, יחליף את אורי בייטלר, ממייסדיי החברה אשר כיהן כמנכ"ל מיום היווסדה. בייטלר ישמש כעת כמנהל האסטרטגיה והפיתוח העסקי, וכחבר דירקטוריון. בוקשפן מגיע מחברת אנבידיה שבה שימש כסמנכ"ל בכיר לפיתוח שבבים. במסגרת תפקידיו באנבידיה, בוקשפן הוביל את ארגון ה-Chip Design לתחום התקשורת (Networking), המונה מאות עובדים בארץ ובעולם. בוקשפן הצטרף לאנבידיה בעקבות העיסקה שבה נמכרה מלאנוקס הישראלית לאנבידיה. לפני-כן הוא עבר כ-20 שנה במלאנוקס, ובתפקידו האחרון במלאנוקס שימש כסמנכ"ל תכנון השבבים (VP Chip Design).

חברת פליופ מפתחת מעבד וכרטיסי האצה המאפשרים למרכזי הנתונים הגדולים להאיץ פי 100 את מהירות הגישה לזיכרון, בלא צורך להחליף את תשתית כונני ה-SSD הקיימת. בארכיטקטורה של מרכזי נתונים, המעבד שפיתחה פליופס יושב בין המעבדים הראשיים של מרכז הנתונים המבצעים את משימות העיבוד, לבין כונני ה-SSD המאחסנים את המידע המגיע לעיבוד. הפתרון מיועד להתגבר על בעיית צוואר הבקבוק: למעבדי ה-GPU יש עוצמת עיבוד גבוהה מאוד, אך קשה להוציא מהמערכת את הביצועים האלה בגלל שתהליך שליפת המידע והעברתו לעיבוד הוא איטי מדי.

המעבד של פליופס פותח באופן ייעודי להתמודד עם המשימה הזו: הוא מבטל את הצורך בשכבות תוכנה המתווכות בין הכוננים לבין בסיס הנתונים, ומאחסן את המידע בפורמט ייחודי שהחברה פיתחה, ומארגן אותו באופן יעיל יותר בכונני האחסון ובכך גם מגדיל את שטח האחסון האפקטיבי שלהם. לדברי החברה, המעבד שלה מאפשר לשפר פי 10 את רמת הביצועים של האפליקציות, לחסכוך 80% בהוצאות ולצמצ עד פי 6 את נפח האחסון הדרוש.

פליופס מעסיקה כ-110 עובדים בישראל, ארצות הברית וסין, וגייסה עד כה כ- 215 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2017 על-ידי מומחי אחסון שהגיעו מ-M-Systems ,XtremIO וסמסונג. המנכ"ל עד היום, אורי בייטלר ניהל את מרכז פיתוח בקרי ה-SSD של סמסונג בישראל, הטכנולוג הראשי משה טוויטו שימש כטכנולוג הראשי במרכז הפיתוח של סמסונג והיו”ר אריה מרגי היה ממייסדי M-Systems, XtremIO ו-ActivePath. בין המשקיעים בחברה: Koch Disruptive Technologies, State of Mind Ventures Momentum, אינטל קפיטל, Viola Ventures, SoftBank, אנבידיה, AMD, ווסטרן דיג'יטל, SK Hynix  ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , ביג דאטה , חדשות , מינויים , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: pliops , אנבידיה , עידו בוקשפן , פליופס