צבא בריטניה רכש מאות כוונות חכמות של Smart Shooter

11 יולי, 2023

משרד הביטחון הבריטי רכש 225 מערכות ב-4.6 מיליון ליש"ט, והן יותקנו על רובי סער וישולבו עוד השנה ביחידות מיוחדות לצורך יירוט רחפנים. הזמנות נוספות ייתכנו בהמשך

עסקת רכש משמעותית של חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) מול אחד הצבאות הבולטים בעולם. משרד ההגנה הבריטי חשף כי רכש מסמארט-שוטר כ-225 מערכות בקרת אש SMASH בעלות כוללת של 4.6 ליש"ט (כ-22 מיליון ש"ח לערך).

הכוונות יותקנו על רובי סער מדגם SA80 A3, והן יסופקו ליחידות מיוחדות בצבא הבריטי עוד השנה. הייעוד העיקרי של המערכות הוא כאמצעי נגד רחפנים, וזאת מאחר שהכוונת החכמה מאפשרת לחייל לטווח במדויק רחפן באמצעות נשקו האישי. החוזה נחתם דרך חברת Viking Arms, מפיצה בטחונית מהעיר יורקשיר, וזאת כדי לאפשר הזמנות רכש נוספות בשנים הבאות.

צבא בריטניה בדק את המערכת בשנה שעברה במסגרת פעילות של יחידה בצבא שתפקידה לבחון מערכות חדשות. ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון הבריטי, ג'יימס קרטלידג', ציין כי לא ניתן להתעלם מהאיום שמציבים כלים בלתי מאוישים בשדה הקרב המודרני. "עלינו להבטיח כי כוחותינו יהיו מוגנים מפני השימוש בכלים הללו מצד האויב. הוספת המערכת הזו לתוכנית ההצטיידות הבסיסים שלנו היא דוגמה נוספת לכך שאנחנו מצטיידים במערכת הנכונה ובזמן הנכון, עבור אנשינו."

סמארט-שוטר מקיבוץ יגור פיתחה מערכת בקרת-אש בשם Smash המותקנת באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ, וכאשר הנשק מצוי בזווית הנכונה – ההדק משתחרר באופן אוטומטי..

החברה חתמה כבר על מספר חוזי רכש עם הצבאות של ארצות הברית, הולנד והודו, והיא גם מעורבת בפרויקטים לשילוב המערכת על גבי רובוט קרבי אוטונומי, ביחד עם חברת רובוטמי, וברחפן תקיפה, ביחד עם חברת סטדיקופטר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Smart Shooter , צבא בריטניה