מנהלי ננו דיימנשן רוצים להיות הדירקטורים של סטרטסיס

13 יולי, 2023

ננו דיימנשן מנסה להחליף את דירקטוריון סטרטסיס במועמדים שהם חברי הנהלתה. סטרטסיס מזהירה את בעלי המניות שהמהלך מהווה השתלטות ללא צורך בקניית מניות

יואב שטרן, מנכ"ל חברת ננו דיימנשן

המאבק מרובה החזיתות על עצמאותה של חברת סטרטסיס (Stratasys) הפך השבוע למלחמת מחירים בין ננו דיימנשן לבין חברת 3D Systems, אשר כל אחת מהן מנסה לבצע השתלטות עויינת על החברה, בשעה שסטרטסיס עצמה מתנגדת למכירתה לכל אחת מהן. היא מקדמת עסקת ענק אחרת, בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר, שבמסגרתה היא אמורה להתמזג באמצעות החלפת מניות עם חברת Desktop Metal ממצ'וסטס, ארה"ב. אלא שכדי לבצע את המהלך זה צריכה סטרטסיס להסיר מעליה את איומי ההשתלטות העויינת של ננו דיימנשן הישראלית ושל 3D Systems האמריקאית.

השבוע נקלעו השתיים לתחרות מחירים על ליבם של בעלי המניות של סטרטסיס. המהלך הראשון בוצע על-ידי חברת ננו דיימנשן, אשר הגדילה את הצעת הרכש שלה, ומציעה כעת לבעלי המניות של סטרטסיס 24 דולר לכל מנייה, במקום 20.05 דולר למנייה, שזה המחיר שהיא הציעה בסבב העידכון הקודם של הצעת הרכש. כיום מחזיקה ננו דיימנשן בכ-14.1% ממניות סטרטסיס, והיעד שלה הוא להגיע לאחזקת 51%-46% מהמניות. ביום ההצעה המעודכנת נסחרה מניית סטרטסיס בנסד"ק במחיר של כ-17.4 דולר, ומיד לאחר פירסומה זינקה המנייה למחיר של כ-19 דולר.

תחרות המחירי מועילה למנייה

המתחרה של ננו דיימשן על השליטה בסטרטסיס, חברת 3D Systems, לא נשארה אדישה למהלך, והיום בבוקר (ה') הגדילה בכ-15% את הצעתה: 7.5 דולר לכל מניית סטרטסיס, פלוס תשלום של 540 מיליון דולר במזומן, פלוס 44% ממניות החברה הממוזגת, פלוס תשלום הקנס שיוטל על סטרטסיס עבור ביטול עסקת Desktop Metal. ראוי לציין שבניגוד לננו דיימנשן אשר מבקשת שליטה, היעד של 3D Systems הוא למזג בין שתי החברות. בעקבות ההצעה המעודכנת זינקה מניית סטרטסיס בנסד"ק בכ-12% למחיר של כ-21.2 דולר, המעניק לחברה שווי שוק של כ-1.49 מיליארד דולר.

מניית סטרטסיס בשבוע האחרון בנסד"ק. מקור: yahoo finance
מניית סטרטסיס בשבוע האחרון בנסד"ק. מקור: yahoo finance

ננו דיימנשן פתחה בחזית מאבק חדשה

במקביל, סטרטסיס מתקרבת אל רגע האמת הראשון במאבק ההישרדות שלה: האסיפה הכללית השנתית של בעלי המניות אשר מתוכננת להתכנס בעוד כשלושה שבועות, ב-8 לאוגוסט 2023. בנסיון להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות בסטרטסיס, נקטה ננו דיימנשן במהלך נוסף שנלקח מתוך חוברת ההפעלה של השתלטויות עויינות: נסיון להחליף את הדירקטוריון. היא הגישה רשימת דירקטורים מטעמה, ומבקשת מבעלי המניות להצביע על מינויים לדירקטוריון סטרטסיס.

למרבית ההפתעה, המועמדים של ננו דיימנשן לדירקטוריון סטרטסיס הם חברי הנהלת ננו דיימנשן עצמה: מנכ"ל החברה יואב שטרן, הטכנולוג הראשי ניק גדס, מנהל מוצר וראש חטיבת מיזוגים ורכישות זאב הולצמן, נשיא ננו דיימנשן ניבי נדיבי, מנהל התפעול של החברה תומר פנחס וסמנכ"לית הכספים יעל סנדלר. מדובר ברשימה יוצאת דופן מכיוון שבמקרים דומים מנסה הגורם האקטיביסטי לגייס מועמדים מוכרים ובעלי מוניטין בתעשייה, שאינם מזוהים איתו ישירות. לרוב הוא טוען שהמועמדים שלו הם אנשים מוכרים, אמינים ועצמאיים – ולא רק שליחים מטעמו.

במהלך האסיפה יתבקשו בעלי המניות להצביע אמון בדירקטוריון הנוכחי של סטרטסיס, אשר מנסה לבלום את נסיונות ההשתלטות, או למנות את מועמדי ננו דיימנשן לדירקטורים של החברה. סטרטסיס פירסמה הודעה דחופה לבעלי המניות תחת הכותרת: "מנעו את ניסיון השתלטות האופורטוניסטי והאינטרסנטי של ננו דיימנשן, באמצעות החלפת חברי הדירקטוריון במועמדים שאינם מתאימים ואינם ראויים, המכהנים כיום בהנהלת ננו דיימנשן". היא גם הזהירה את בעלי המניות: "תכלית המהלך היא להשיג שליטה בסטרטסיס ללא תשלום לבעלי המניות – באמצעות השתלטות על דירקטוריון סטרטסיס".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , אנשים , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן , סטרטסיס