3 חברות מחצבים הטמיעו את מערכת חיזוי התקלות של רייזור לאבס

16 יולי, 2023

רייזור לאבס פיתחה מערכת שמנתחת את הנתונים התפעוליים של המכונות התעשייתיות ובאמצעות AI חוזה תקלות ובעיות תחזוקה, במטרה להפחית את זמן ההשבתה

[בתמונה: מיכאל זולוטוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות של רייזור לאבס]

חברת רייזור לאבס (Razor Labs) דיווחה כי ברבעון האחרון הרחיבה את חדירתה לתעשיית המכרות העולמית, שוק היעד העיקרי של החברה, שעבורו פיתחה בשנה שעברה מערכת ייעודית, מבוססת AI, לחיזוי תקלות. לדברי החברה, היא התקינה את המערכת במספר אתרים של שלוש חברות כרייה ופלדה מובילות באוסטרליה ובדרום אפריקה.

המערכת שהותקנה, DataMind AI, היא פלטפורמת בינה מלאכותית מבוססת-ענן המיועדת לשיפור תהליכי ייצור בתעשיית כריית המחצבים. המערכת מתממשקת עם נתוני מערכות הייצור, ובאמצעות מודלים של בינה מלאכותית מסייעת לאתר תקלות ובעיות תחזוקה ולהפחית את זמן השבתת התפעול (downtime). החברה השיקה את המוצר בשנה שעברה, ובחודש מרץ 2022 חתמה על הסכם ראשון להטמעת המערכת,  עם חברת כרייה אוסטרלית. ואולם, לאחר חודשים ספורים החליטה החברה האוסטרלית לסיים את ההתקשרות. במקביל, החברה משקיעה בהתאמת המערכת לתעשיות אחרות כמו תשתיות, מים, נפט וגז וכדומה.

הכנסות החברה ב-2022 הסתכמו ב-5.1 מיליון שקל בלבד. מדובר בשנה שלישית ברציפות של ירידה חדה בהכנסות, כאשר ב-2021 עמדו ההכנסות על 15.1 מיליון שקל וב-2019 על 22.3 מיליון שקל. ההפסד התפעולי ב-2022 הסתכם ב-27.3 מיליון שקל. הביצועים הללו גם הובילו לאובדן של 95% בשווי המנייה מאז הנפקתה ב-2021, והיא נסחרת כיום בשווי שוק של 28 מיליון שקל בלבד.

פרויקט משמעותי נוסף של החברה הוא פיתוח, עבור חברה בטחונית גלובלית, של מערכת בדיקה מבוססת AI, המבצעת זיהוי וסיווג אוטומטי של פגמים בתחמושת על-גבי פס הייצור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: חיזוי תקלות , כרייה , רייזור לאבס