סטרטסיס תחל במגעים עם 3D Systems להסכם מיזוג

17 יולי, 2023

דירקטוריון החברה קבע כי הצעתה האחרונה של 3D Systems עשויה להוות חלופה טובה יותר מההסכם עם Desktop Metal. במקביל, דחתה סטרטסיס את הצעתה של ננו-דיימנשן. "יואב שטרן אינו כשיר לנהל את סטרטסיס"

[בתמונה: מנכ”ל סטרטסיס יואב זייף, ומדפסת H350 תעשיתית של החברה]

פריצת דרך במאבק על סטרטסיס? יצרנית מדפסות התלת-מימד מרחובות סטרטסיס, שמחוזרת בחודשים האחרונים ללא לאות, ושלא מרצונה, על ידי ננו-דיימנשן ו-3D Systems, הודיעה היום (ב') כי דירקטוריון החברה החליט, פה אחד, להתחיל בשיחות עם 3D Systems למיזוג בין שתי החברות, וזאת על בסיס הצעת הרכש האחרונה שהגישה 3D Systems ב-13 ביולי. עד כה, דחתה סטרטסיס את כל הצעות הרכש מצד ננו-דיימנשן ומצד 3D Systems, וזאת כדי שתוכל להוציא לפועל את הסכם המיזוג עם Desktop Metal, שעליו חתמה בחודש מאי, בעסקת מניות שמגלמת שווי כולל של 1.8 מיליארד דולר לחברה הממוזגת.

לפי ההצעה העדכנית, 3D Systems מציעה לרכוש את סטרטסיס תמורת 7.5 דולר למניה במזומן ועוד 1.54 מניות של 3D Systems למניית סטרטסיס. בסך הכול, על סמך מחיר מניית 3D Systems כיום, מדובר בהצעה שמשקפת מחיר של 23 דולר למניה, גבוה בכ-10% ביחס למחיר הנעילה של סטרטסיס בסוף השבוע.

למעשה, בהחלטה היום קבע דירקטוריון סטרטסיס כי הצעתה המעודכנת של 3D Systems "עשויה, באופן סביר, להוות חלופה טובה יותר" להזכם המיזוג עם Desktop Metal, מה שמאפשר לסטרטסיס, לפי ההסכם עם Desktop Metal, להיכנס לשיחות עם 3D Systems. עם זאת, אין בכך כדי להבטיח כי תיחתם בסופו של דבר עסקה.

"אי אפשר לסמוך על מנכ"ל ננו-דיימנשן"

במקביל, החליט היום דירקטוריון סטרטסיס לדחות על הסף את הצעתה האחרונה של ננו-דיימנשן, שהוגשה ב-10 ביולי, לרכוש את מלוא מניות סטרטסיס לפי מחיר של 24 דולר למניה, בטענה כי מדובר בהצעה "מטעה, כוחנית, מעריכה בחסר את שווי החברה ואינה משרתת את טובת בעלי המניות."

בהודעה, תקפו בסטרטסיס בחריפות את מנכ"ל ננו-דיימנשן, יואב שטרן, שמוביל את ניסיון ההשתלטות העוינת. "ננו-דיימנשן השמידה באופן משמעותי את ערכה, ונסחרת מתחת לשווי החברה. לא ניתן לסמוך על יואב שטרן, הוא הציג מצגי שווא לגבי סטרטסיס ואינו כשיר לנהל את סטרטסיס. מאז כניסתו לתפקיד, ננו-דיימננשן הוציאה חצי מיליארד דולר והכנסותיה גדלו ב-44 מיליון דולר בלבד."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: 3D Systems , ננו-דיימנשן , סטרטסיס