אלביט תתקין את תוכנת הנהיגה של פורסייט במאות כלי-רכב צבאיים

18 יולי, 2023

שתי החברות חתמו על הסכם מסחור בלעדי, בהיקף של 1-4 מיליון דולר, שבנסגרתו תטמיע אלביט את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט במערכות עזר לנהג ומערכות נהיגה אוטונומיות בכלי רכב צבאיים

[בתמונה למעלה: רכב הלחימה של אלביט במבט מבחוץ. צילום: משרד הביטחון]

חברת פורסייט (ForeSight) הודיעה אתמול (ב') כי חתמה על הסכם בלעדי עם אלביט מערכות,  שבמסגרתו אלביט תשווק, תעניק רישיונות ותטמיע את תוכנת הנהיגה של פורסייט בקרב לקוחותיה בשוק הבטחוני העולמי. ההסכם נחתם ל-5 שנים, ופורסייט צופה כי הוא יניב לה הכנסות שינועו בין 1-4 מיליון דולר. בעקבות ההודעה, זינקה אמש מנייתה של פורסייט ב-18% לשווי שוק של 118 מיליון שקל.

מפורסייט נמסר כי עלות רישיון עבור תוכנת הנהיגה שלה נאמדת באלפי דולרים. על כן, מצפי ההכנסות מההסכם עולה כי התוכנה תותקן במאות כלי-רכב צבאיים לכל הפחות. התוכנה של פורסייט היא למעשה האלגוריתמים המעבדים את המידע החזותי המתקבל מהחיישנים ובונים את התמונה של הסביבה החיצונית.

הפתרון של פורסייט ישמש כמרכיב במערכות סיוע לנהג (ADAS), וכן כפתרון לפלטפורמות חצי-אוטונומיות ואוטונומיות בכלי רכב צבאיים וביטחוניים בלתי מאוישים.

נהיגה אוטונומית – גם בעולם הצבאי

בין אלביט ופורסייט ישנו הסכם שיתוף פעולה מסחרי, שנחתם ביוני 2019 וגם כן התמקד במרכיב התוכנה של המערכת של פורסייט. אלביט רכשה אז רישיונות לעשות שימוש בתוכנת הראייה הממוחשבת של פורסייט ולהתקינה בכלי-רכב בלתי מאוישים. גם במסגרת הסכם זה הוגדרה אלביט כמשווקת הבלעדית של התוכנה, אך לא דווח על הכנסות משמעותיות מאז חתימת ההסכם.

התוכנה של פורסייט היא הליבה של מערכת הראייה הממוחשבת QuadSight שפיתחה פורסייט לעולם הרכב, ומבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה. המערך הזה מיועד לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמה את אופן הראייה של העין האנושית. פורסייט דיווחה בעבר כי מבדקים שערכה העלו כי המערכת מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100% בכל תנאי מזג אוויר או תאורה.

תחום הנהיגה האוטונומית צובר תאוצה לא רק בתעשיית הרכב האזרחית, אלא גם בעולמות הצבאיים, ופורסייט סימנה את השוק הצבאי והביטחוני כשוק יעד מרכזי למערכת הראייה הממוחשבת שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעופה וביטחון