סולאר-אדג' ואינפיניאון יפתחו שבבים מבוססי GaN ו-SiC

1 אוגוסט, 2023

מסוגלים לעבוד בטמפרטורות ומתחים גבוהים יותר בהשוואה לסיליקון, ועל כן מתאימים לרכיבי הספק בתחום האנרגיה הנקייה. בנוסף, סולאר-אדג' מקימה חברה בסעודיה

סולאר-אדג' מחזקת את שרשרת האספקה. החברה הודיעה כי חתמה עם ספקית השבבים אינפיניאון (Infineon) על הסכם שיריון תפוקה (CRA) רב-שנתי, שנועד להבטיח את הזמינות של רכיבים קריטיים שאינפיניאון מייצרת והכרחיים למערכות של סולאר-אדג' בתחום הסולארי.

כמו-כן, הודיעו שתי החברות כי ישתפו פעולה בפיתוח פתרונות חדשניים המתבססים על מוליכים-למחצה בעלי פער אנרגיה רחב (wide bandgap). פער האנרגיה הוא האזור בחומר שבו אין אלקטרונים. לחומרים מסוג זה, כמו למשל גאליום חנקני (GaN) וסיליקון קרביד (SiC), יש פער אנרגיה רחב יותר ושדה חשמלי גבוה יותר מאשר לסיליקון, ועל כן  הם מסוגלים לפעול בטמפרטורות ומתחים גבוהים יותר משמעותית, ולספק רמות הספק גבוהות יותר והפסדים נמוכים יותר – ועל כן מתאימים לעולמות כמו רכב חשמלי והפקת חשמל ממקורות מתחדשים.

עוד לפני הנורמליזציה עם סעודיה

עוד דיווחה אתמול סולאר-אדג' כי היא תקים בערב הסעודית מיזם משותף (JV) עם חברת האחזקות הסעודית Ajlan & Bros Holdings, הנחשבת לאחת הגדולות במזרח התיכון. החברה החדשה תקום בבירת סעודיה, ריאד, ותספק פתרונות להפקה, אחסון וניהול של אנרגיה סולארית, וכן שירותי מידול של אתרים סולאריים וייעוץ בתחום. ערב הסעודית הציבה יעד להגיע עד 2030 לכך שמחצית מתצרוכת האנרגיה שלה תתבסס על מקורות מתחדשים ולא על נפט, אך רחוקה מאוד מהיעד. סולאר-אדג' צפויה לפרסם היום את דוחותיה לרבעון השני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , סמיקונדקטורס , קלינטק

פורסם בתגיות: אינפיניאון , סולאר-אדג' , סעודיה