הכנסות שיא לסטרטסיס ממכירת דיו

13 אוגוסט, 2023

ההכנסות מדיו הסתכמו ב-60.8 מיליון דולר, עלייה שנתית של 10.3%, בעיקר מצד לקוחות במגזרי הרכב, התעופה והממשל. זהו מרכיב אסטרטגי - והמפתח לשיפור ברווחיות

יצרנית מדפסות התלת-מימד (Stratasys) דיווחה בדוח הכספי לרבעון השני, שפורסם בשבוע שעבר, על הכנסות שיא של 60.8 מיליון דולר ממכירת דיו וחומרי הדפסה למדפסותיה. זהו גידול של 10.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022, ועלייה קלה לעומת 60.5 מיליון דולר ברבעון הקודם, שגם כן היוו באותה עת הכנסות שיא.

מכירות הדיו מהוות מרכיב אסטרטגי בתמהיל ההכנסות של החברה, מאחר שמדובר ב"הכנסות חוזרות" מלקוחות קיימים. זהו מדד להיקף השימוש שעושים לקוחותיה במדפסות, ואינדיקציה לכך שהם משתמשים במדפסות לא רק לצורך בניית אבות-טיפוס אלא גם לייצור סדרות קצרות של חלקים סופיים. לדברי החברה, המגזרים שעושים את השימוש המשמעותי ביותר במדפסות לצורך ייצור הם תעשיות הרכב והתעופה והמגזר הממשלתי.

שולי הרווח של סטרטסיס עלו מ-40.5% ל-41.5%, והיא הצליחה לרשום רבעון שביעי רצוף של רווח נקי (במונחי Non-GAAP) של 2.5 מיליון דולר. עם זאת, במונחי GAAP (שהם הכללים החשבונאיים המקובלים בארצות הברית) רשמה החברה הפסד נקי של 38.6 מיליון דולר. בסך הכול, דיווחה החברה על הכנסות של 159.8 מיליון דולר ברבעון השני, גידול קל של 1.6% בהשוואה לרבעון השני ב-2022.

סטרטסיס צופה הכנסות של 630-670 מיליון דולר בשנת 2023 כולה, עם רווח נקי Non-GAAP של 9 מיליון דולר והפסד נקי GAAP של 115 מיליון דולר. יש לציין כי ההפסד במונחי GAAP כולל גם הוצאות חד-פעמיות שקשורות לפעילות החברה בתחום המיזוגים והרכישות.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: סטרטסיס