הכביש טוען את סוללת הרכב החשמלי תוך כדי נסיעה [פודקאסט]

16 אוגוסט, 2023

תוכנית מס' 58 בפודקאסט של Techtime, עם אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, שפיתחה תשתית לטעינה אלחוטית של מכוניות תוך כדי נסיעה, על "חרדת טווח", הפרויקטים בעולם ונסיעת המבחן במשך 5 ימים ברציפות

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא אורן עזר, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת אלקטריאון (Electreon), שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לטעון באופן אלחוטי סוללה של מכונית חשמלית תוך כדי נסיעה.

בשנים האחרונות, בתחום הסמרטפונים ומכשירים אלקטרוניים ניידים אחרים, מתרחב השימוש במטענים אלחוטיים, שאינם מצריכים חיבור בכבל. טעינה אלחוטית מתבססת על התופעה הפיזיקלית של השראה אלקטרומגנטית.

האם ניתן לרתום את אותה תופעה פיזיקלית כדי לטעון באופן אלחוטי את סוללת הרכב החשמלי? חברת אלקטריאון הישראלית פיתחה תשתית טכנולוגית, שניתן לפרוס אותה לאורך מקטעים בכביש, כך שסוללת הרכב החשמלי תיטען באופן אלחוטי תוך כדי נסיעה – או תוך כדי עמידה בפקק…

החברה כבר פרסה את התשתית במקומות שונים בעולם כמו שבדיה, גרמניה, איטליה, ארצות הברית וגם בישראל.

בשיחה מספר אורן כיצד יכולה טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לפתור את "חרדת הטווח" של הנהגים ברכבים חשמליים ולדחוף את כל התחום קדימה, על הפרויקטים הרבים בעולם, ועל הניסוי של החברה שהראה כיצד מכונית חשמלית יכולה לנסוע 5 ימים ברציפות ללא עצירה אחת לטעינה.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

[תמונה למעלה: נעשה שימוש בצילום שבוצע על ידי ניר סלקמן]

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , Podcast , חדשות

פורסם בתגיות: אורן עזר , אלקטריאון , יוחאי שויגר