קרן BIRD הכריזה על מימון פרויקטים ראשונים של קרן הסייבר

17 אוגוסט, 2023

מדובר בהשקעה של 4 מיליון דולר ב-4 פרויקטים לפיתוח פתרונות להגנת סייבר על מתקני תשתית קריטיים כמו שדות תעופה, נמלי ים ומתקני ייצור

בתמונה למעלה: ירון לוטן, מנכ"ל קרן בירד

לראשונה, קרן BIRD מכריזה על 4 פרויקטים משותפים של חברות ישראליות ואמריקאיות שיזכו למענקי השקעה כוללת של 4 מיליון דולר, במסגרת קרן חדשה המתמקדת בתחום הגנת סייבר לתשתיות קריטיות. הפרויקטים יתמקדו בפיתוח הגנה מפני מתקפות סייבר כנגד תשתיות קריטיות, ובעלות חשיבות לאומית, כמו שדות תעופה, נמלי ים ומתקני ייצור. הקרן החדשה, BIRD Cyber, שמצטרפת לקרן הראשית של BIRD ולקרנות משנה בתחום ביטחון המולדת והאנרגיה, הוקמה ביוזמת מערך הפיתוח והטכנולוגיה במשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS S&T), מערך הסייבר הלאומי של ישראל, וקרן BIRD.

הפרויקטים המשותפים שאושרו:

חברת Rescana (תל אביב) וחברת Trend Micro (טקסס), יפתחו יכולות איסוף מודיעין על איומי סייבר בתחום הימי, שיתריעו מקבלי החלטות בנמלים ימיים. חברת Salvador Technologies (רחובות), וחברת Bastazo (ארקנסו), יפתחו פתרון לניהול ובקרה של סיכוני סייבר למערכות בקרה תעשייתיות, והתאוששות מהירה לאחר תקיפה. חברת Cyber 2.0 הישראלית ושדה התעופה הבינלאומי סינסינטי צפון קנטקי (CVG) יפתחו פלטפורמה להגנה מהתקפות סייבר עבור שדות תעופה ותעבורה אווירית תוך ניטור רציף בזמן אמת של תעבורת נתונים ועמידה בתקנות.

פרויקט נוסף שאושר בין חברה ישראלית, שזהותה לא נחשפה לבין שדה תעופה בארה"ב, יעסוק גם הוא בהטמעת פתרונות סייבר לשדות תעופה. מעבר למענק שאושר, הפרויקטים יזכו גם להשקעות של המגזר הפרטי, כך שסך ההשקעות בפרוייקטים יגיע לשווי של כ-10 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון

פורסם בתגיות: בירד , קרן בירד