אלביט תספק להולנד מערכות הגנה מפני כטב"מים

21 אוגוסט, 2023

היקף העסקה כ-55 מיליון דולר. המערכת, שפותחה על ידי אלישרא, מספקת הגנה מפני רחפנים מסחריים מכל סוג. יירוט האיום מתבסס על שיבוש

חברת אלביט (Elbit) דיווחה הבוקר (ב') כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות ReDrone, להגנה אווירית מפני כטב"מים, בהיקף כולל של 55 מיליון דולר. המערכות יסופקו על פני תקופה של כ-4 שנים. אלביט תספק את המערכת במספר תצורות, נייחות וניידות.

מערכת ReDrone פותחה על ידי חברת אלישרא, שבבעלות אלביט, והיא מיועדת לספק מעטפת הגנה אווירית מפני כטב"מים עוינים לשדות תעופה, נמלים, מתקנים רגישים, בתי סוהר, בסיסים צבאיים וכדומה. המערכת, שנחשפה ב-2016, מזהה, מסווגת, עוקבת ומיירטת באמצעות שיבוש (jamming) – כלומר, ניתוק התקשורת בין המפעיל לרחפן וחסימת מערכת ה-GPS – כל סוג של רחפן מסחרי שחודר למרחב האווירי המוגן, בכל תנאי מזג אוויר וגם אם מדובר במספר רחפנים במקביל.

מדובר במערכת קלה להתקנה ושימוש, גם על ידי גורמים שאינם צבאיים. יכולות הגילוי של המערכת מתבסות על המכ"ם DAIR ומערכת החישה האלקטרו-אופטית COAPS-L של אלביט.

ההצטיידות הנוכחית היא חלק מההכרה גוברת בעולם, ובאירופה בפרט, מפני איומי רחפנים וכטב"מים, במרחב הצבאי והאזרחי כאחד, וביתר שאת על רקע המלחמה באוקראינה, שהובילה לגידול בתקציבי הביטחון בקרב מדינות האיחוד האירופי. המכירות של אלביט ברבעון השני צמחו בכ-19% והסתכמו בכ-1.45 מיליארד דולר בהשוואה כ-1.30 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אלביט , הולנד