חברת תאת ממשיכה במומנטום העסקי החיובי

30 אוגוסט, 2023

החברה סיימה את המחצית הראשונה עם הכנסות של 50 מיליון דולר ורווח נקי של 2.1 מיליון דולר. במסגרת שיתוף פעולה עם האניוול, תתחיל לספק שירותי MRO למנועי-עזר המצויים בכ-7,000 מטוסים בעולם

[בתמונה: בואינג 777. מקור: ויקי]

חברת תאת טכנולוגיות (TAT), שבשליטת קרן FIMI, דיווחה אתמול (ג') על הכנסות של 26.8 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של 29% בהשוואה לרבעון השני ב-2022. בסך הכול, במחצית הראשונה של השנה הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-52 מיליון דולר, גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-2.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 1.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מנייתה של תאת בנסד"ק עלתה מאז תחילת השנה ב-50% והיא נסחרת בשווי של 69.3 מיליון דולר.

תאת מספקת מערכות ורכיבים לתחום בקרת טמפרטורה ומנועים חשמליים במטוסים, ומספקת גם שירותי תיקון ותחזוקה (MRO) למערכות תעופתיות. תחת החברה פועלות 5 חברות-בנות, בארצות הברית, רוסיה וישראל, שכל אחת מהן מתמקדת בקו מוצרים ושירותים אחר.

שיתוף הפעולה עם האניוול

אחד ממנועי הצמיחה של החברה כיום הוא שירותי תחזוקה ליחידות הנעת-עזר (APU – Auxiliary Power Unit). מדובר במנועי סילון קטנים אשר לא משמשים להנעת המטוס, אלא לאספקת אנרגיה למערכות הפנימיות שלו. במסגרת זו, לתאת יש שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת האניוול (Honeywell), שהיא אחת היצרניות המובילות בעולם של המערכות הללו.

בשלוש השנים האחרונות חתמה תאת על מספר חוזים אסטרטגיים עם האניוול שבמסגרתו היא תספק שירות MRO למשך 10 שנים עבור יחידות הנעת-עזר של הדגמים המובילים של יצרניות המטוסים בואינג ואיירבאס, ובכלל זה B777, B737 ו-B767/757 של בואינג ו-A320 של אירבאס.

בחודש יוני השנה קיבלה הזמנה ראשונה, מחברת תובלה אווירית מצפון אמריקה, לשירותי תיקון של מנועי-עזר ממשפחת APU331-500 של האניוול, המצויים בין היתר במטוסי בואינג 767 ו-777. תאת השקיעה במשך שנתיים בציוד והכשרה שיאפשרו לה לספק שירותי תחזוקה למנועים הללו, והיכולת הזו פותחת לתאת שוק פוטנציאלי נוסף של כ-7,000 מטוסים המצוידים במנועי-העזר מהמשפחה הזו.

APU של האניוול

מנכ"ל החברה יגאל זמיר אמר: "אנחנו נהנים מגידול גם בהיקף המכירות של רכיבים מתוצרתנו (OEM) וגם מגידול בביקוש לשירותי התחזוקה שלנו (MRO), גם הודות לשיפור בשרשרת האספקה וזמינות החומרים. אנחנו ממשיכים להרחיב את קו ה-APU, כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלנו, ומשקיעים בשיפור התפוקה והיעילות. אנחנו אופטימיים לגבי המשך השנה, לאור צבר ההזמנות החזק."

לפני מספר שבועות דיווחה תאת על זכייה בחוזה לאספקת שירותי תיקון למערכת תרמית חשובה במטוסי 747 של חברת תובלה אווירית אירופית. מדובר במערכת מורכבת מאוד הכוללת כ-300 רכיבים שונים, ותאת מוסמכת לספק שירותי תחזוקה לרכיב זה בהסמכת רשויות התעופה של ארצות הברית (FAA) ואירופה (Easa). מדובר בחוזה למספר שנים בהיקף של 7.5 מיליון דולר.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Honeywell , בואינג , תאת