בשל מצבה הפיננסי, בלייד ריינג'ר פיטרה את מרבית עובדיה

16 אוקטובר, 2023

החברה פיתחה רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים אך לא הצליחה להשיג מקורות מימון כדי להגיע לשלב המסחור. כבר בדו"ח החצי שנתי פרסמה אזהרת "עסק חי"

חברת בלייד ריינג'ר (Blade Ranger), המפתחת פתרונות אוטונומיים לניקוי פאנלים סולאריים, הודיעה הבוקר (ב') לבורסה בתל אביב כי בשל יתרת המזומנים המצומצמת שנותרה בקופתה, והעובדה כי טרם הצליחה לאתר מקורות מימון נוספים להמשך פעילותה, החברה פועלת לצמצם בצורה משמעותית את פעילותה העסקית, לרבות סיום העסקת מרבית עובדיה.

בחודש פברואר האחרון ביצעה החברה תוכנית התייעלות ראשונה, שכללה הפחתה של 20% בשכר העובדים, ובדו"ח למחצית הראשונה של 2023, שפורסם בסוף חודש אוגוסט, צירפה החברה אזהרת "עסק חי" ובה צוין כי ישנם ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה. באותו דו"ח דיווחה החברה על הכנסות של חצי מיליון שקל והפסד נקי של 6.6 מיליון שקל. בקופת המזומנים שלה היו כ-2.1 מיליון שקל נכון לסיום מחצית השנה.

בחודשים האחרונים היתה בלייד ריינג'ר במגעים עם גורמים שונים להשקעה בחברה, אך המגעים הללו לא הבשילו. בחודש ינואר רכשה את חברת רייקאטצ' תמורת 1.6 מיליון שקל.  בחודש מאי קיבלה החברה מענק בסך 3.75 מיליון שקל מרשות החדשנות לצורך מעבר מפיתוח לייצור.

בדיווח היום ציינה בלייד ריינג'ר כי תמשיך ותפנה את מלוא משאביה לגיוס מקורות מימון, אם באמצעות השקעה בחברה, מיזוג או מכירת חלק מפעילותה.

בלייד ריינג'ר פיתחה רובוט אוטונומי המסוגל לנקות פאנלים סולאריים ובעל יכולת מעבר מפאנל לפאנל כאשר המרווח ביניהם קטן. החברה גם החלה לפתח מערכת לניהול וניטור הפעילות של קבוצת רובוטים באתר מוגדר, וכן רחפן ניקוי רובוטי המיועד לשימוש במתקנים שהגישה אליהם קשה, כמו למשל גגות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , דוחות רווח , חדשות