המשקיעים מעניקים להייקון חבל הצלה פיננסי

24 אוקטובר, 2023

בעלי המניות המרכזיים יזרימו לחברה, שפרסמה אזהרת "עסק חי", 2.5 מיליון דולר, בכפוף לתוכנית התייעלות והנפקת מניות. סמנכ"לית הכספים סיימה את דרכה בחברה. שיתוף פעולה אסטרטגי עם BHS הגרמנית

לאחר שפרסמה אזהרת "עסק חי" בדו"ח החצי-שנתי, חברת הייקון (Highcon Systems), המפתחת מכונות להדפסה דיגיטלית של אריזות קרטון, הודיעה בתחילת השבוע כי קיבלה מכתב התחייבות להשקעה בחברה שתסייע לה להמשיך בפעילותה. במקביל, הכריזה הייקון על תוכנית התייעלות במטרה להגיע לתזרים מזומנים חיובי ב-2024, וכמו כן דיווחה על מספר עסקאות משמעותיות בשוק האריזות העולמי.

במסגרת ההתחייבות, בעלי המניות המרכזיים בחברה, לנדא ונצ'רס של בני לנדא, קרן JVP וקבוצת LR, השותפה האסטרטגית חברת האריזות האמריקאית Air Sealed, וכן הספק העיקרי של הייקון, חברת "משבב עיבוד שבבי", יזרימו לחברה כ-2.5 מיליון דולר. כתנאי לכך, הייקון התחייבה לבצע תוך 60 יום הנקפת מניות, ציבורית או פרטית, במטרה להגדיל את ההון הרשום של החברה. עם זאת, בהייקון הדגישו כי מדובר בהשקעה מינימלית וכי החברה מקווה לגייס סכום רב יותר ממשקיעים אחרים. 

במקביל, דירקטוריון החברה אישר תוכנית התייעלות שתוביל להפחתה של 6-7 מיליון דולר בעלויות השכר השנתיות, על ידי צמצום כוח האדם והפחתות שכר. במסגרת התוכנית, סמנכ"לית הכספים, מיכל לוי-שפינט, וסמנכ"ל התפעול יסיימו את דרכם בחברה.

התחייבותם של בעלי המניות לבצע השקעה בחברה איפשרה להייקון לחתום בשבועות האחרונים על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת BHS Corrugated, אחת היצרניות המובילות בעולם של מכונות וציוד לייצור קרטון גלי. שיתוף הפעולה יכלול מכירות לשוק הקרטון הגלי וכמו כן תמיכה במערך הלוגיסטיקה ועלויות הייצור של מערכות החברה. הייקון גם דיווחה על הזמנה של שתי מערכות Beam 2C של החברה בהיקף של 4 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של 2023 רשמה הייקון הכנסות של 3.3 מיליון דולר, ירידה חדה של 64% לעומת 9.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022. בחברה הסבירו את הירידה בחולשת השוק העולמי וכן בשל התמקדות בלקוחות גדולים יותר, עם מאות מפעלים, דבר אשר מוביל להתארכות זמני המכירה. מנגד, בהייקון דיווחו במחצית הראשונה על עלייה של 34% במכירות השירותים והמתכלים, דבר המלמד על שימוש מוגבר במערכות שלה.

טרנספורמציה דיגיטלית של ייצור אריזות קרטון

הייקון, שהוקמה ב-2009, פיתחה מכונת דפוס המייצרת אריזות, כרטיסי ברכה וחומרי פרסום בתהליך דיגיטלי ואוטומטי המתבסס על אלגוריתמים מתקדמים והנדסת חומרים. הוא נועד להחליף את השיטה הנהוגה כיום, המתבססת על לוח עץ ומתכת וחיתוך ידני.

הטכנולוגיה של הייקון, הקרויה Digital Adhesive Rule, למעשה יוצרת את קווי הקיפול באמצעות הזרקת חומר פולימרי על גליל מתכת מסתובב, כאשר החיתוך של הקווים מתבצע באופן מדויק באמצעות לייזר. על פי החברה, המכונות שלה מקצרות את תהליך ייצור האריזות משבועות וחודשים לשעות ספורות בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: הייקון