סקר מגלה כיצד המהנדסים מחפשים רכיבים

30 אוקטובר, 2023

1,200 מהנדסי אלקטרוניקה באירופה דיווחו ל-elektor שהם מעדיפים מידע מקוון, תכנים מכתבי-עת שלא נכתבו על-ידי החברות היצרניות, ושהם בודקים בקפדנות לפחות את ארבעת העמודים הראשונים בתוצאות מנועי החיפוש

סקר מקיף שערך המגזין האלקטרוניקה הוותיק Elektor ביחד עם חברת TREW Marketing האמריקאית בקרב כ-1,200 מהנדסי אלקטרוניקה באירופה, חושף את הדרכים שבהם קניינים בתעשייה ואנשי מחקר ופיתוח מחפשים מידע טכני, בודקים מוצרים חדשים וכיצד הם מקבלים החלטות על רכש רכיבים ופתרונות אלקטרוניים. משתתפי הסקר מהווים אוכלוסייה מייצגת של תעשיית האלקטרוניקה האירופית: 69% מהם הם בגילאי 46-65, 89% גברים, 61% עובדים בחברות המעסיקות עד 250 עובדים ו-27% עובדים בחברות המעסיקות מעל 1,000 עובדים.

הרוב המכריע (79%) הם מהנדסים ואנשי פיתוח, 15% הם מנהלים וכ-6% הם צוותי ייצור. הנשאלים הגיעו מרוב מגזרי התעשייה: 24% יצרני רכיבים, 11% מהאקדמיה, 9% מתעשיית התקשורת, 8% מתעשיית הרכב, 6% מתחום המכשור הרפואי, 6% מהתעשיות הביטחוניות וכך הלאה. שלוש המדינות המובילות היו גרמניה (41% מהמשתתפים), צרפת (14%) והולנד (13%). מעיבוד תוצאות הסקר מתגלות מספר מגמות בולטות: רוב המהנדסים מתחילים את הבירור באינטרנט, שלב הצורך כמעט מחצית מכל הזמן שהם מקדישים ללבחירה ולביצוע הקנייה עצמה. כאשר הם מבצעים חיפוש במנועי חיפוש, הם לא מסתפקים בעמוד הראשון והרוב בודק את התשובות המגיעות מיותר מ-4 העמודים הראשונים.

מקורות המידע הראשוניים הפופולריים ביותר הם עיתונים מקצועיים מקוונים וכתבי עת מודפסים, ורק לאחר מכן האתרים של היצרניות עצמן. מעניין לציין שרוב המהנדסים מעדיפים לקבל מידע בדרכים מקוונות או במייל (64% מהמהנדסים מנוייים על יותר משלושה ניוזלטרים מקצועיים). רק בסוף התהליך הם נוטים לדבר עם נציג מכירות, וגם זה רק במקרים שבהם מדובר במוצר מורכב מאוד או שהם מבקשים מידע נוסף בנוגע לתמחור או למצב המלאי הזמין.

יחד עם זאת, הם אוהבים כנסים מקצועיים: 56% מהמנדסים מתכננים להשתתף בשנה הקרובה בארוע מקצועי אחד לפחות, כאשר הארועים הפופולריים ביותר הם תערוכת electronica במינכן ותערוכת Emberdded World בנירנברג. גם הווידאו הוא ערוץ מידע מרכזי: 89% מהמהנדסים צופים בתכני וידאו הקשורים לעבודה. בשורה התחתונה: כאשר הם צריכים לקבל החלטה, הם מבצעים את המובן מאליו: 86% דיווחו שלדפי הנתונים יש יש את השפעה גדולה מאוד על החלטת הרכש שלהם. אולם לא רק הם: 60% העניקו את המשקל הזה לכתבות טכניות, 50% לעדות של משתמשים אחרים ו-42% למדריכי שימוש (Tutorials).

מעניין לציין שאת המשקל הנמוך ביותר קיבלו סרטוני וידאו שיווקיים של החברות: 2% בלבד. תופעה דומה מתגלה גם ברמת התכנים: רמת האמון הגבוהה ביותר היא בתכנים שנכתבו על-ידי האקדמיה (64%), לאחר מכן חברות מחקר עצמאיות (55%) ובמקום השלישי עיתונים וכתבי עת מקצועיים (51%). במקום האחרון נמצאים תכנים שנכתבו על-ידי החברות עצמן: רמת אמון של 16% בלבד. ראוי לציין שלכתבי העת המקוונים והמודפסים יש משקל חשוב בהיבט נוסף: הם משמשים כמקור העיקרי של המהנדסים לאיתור מומחים שאליהם הם יכולים לפנות עם שאלות ספציפיות.

אחד מהם הוא דייב ג'ונס האוסטרלי, שלפי הסקר הוא אושיית האינטרנט הפופולרית ביותר בקרב מהנדסי אירופה. דייב מפעיל את האתר EEVBlog, אשר כולל פורום פעיל מאוד עם אלפי משתתפים. הוא הגיע לתחום הזה לאחר שעבד שנים רבות כמהנדס פיתוח בתעשיית האלקטרוניקה האוסטרלית ומביא לפעילות הזאת ניסיון מעשי עשיר. ג'ונס מעביר את התכנים שלו בשפה עממית בוטה, ותמיד מציג עמדות חד-משמעיות: הוא משבח מוצרים או קוטל אותם, ותמיד בליווי דימויים ציוריים שנלקחו מהסלנג האוסטרלי. התכונה הזאת אהובה מאוד על המהנדסים, אשר מרבים לשבח אותו על הסגנון הבלתי מתנצל…

להורדת תוצאות הסקר: Decoding Engineer Preferences

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: רכיבים , שיווק והפצה