הכנסות ואלנס צפויות להתאושש ברבעון הבא

9 נובמבר, 2023

דיווחה על צניחה של 40% בהכנסות ברבעון השלישי, על רקע הצטברות מלאים גבוהים בשוק. צופה התאוששות כבר ברבעון הבא. בחברה מקווים להשיג זכיות תכנון בשוק הרכב ב-2024. "יבטיח זרם הכנסות ארוך טווח"

המכירות של חברת השבבים ואלנס (Valens) מהוד השרון הסתכמו ברבעון השלישי ב-14.2 מיליון דולר, ירידה של 38% בהשוואה ל-23.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2022. החברה הזהירה כבר ברבעון הקודם מפני צניחה צפויה בהכנסות. ההפסד הנקי (על בסיס GAAP) הסתכם ב-12.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה הסבירה שהירידה במכירות נובעת בעיקר מהצטברות מלאים אצל הלקוחות. מדובר בתופעה הגורמת כיום לתנודות חריגות בהכנסות של יצרניות שבבים רבות.

על רקע הירידה בהכנסות, הודיעה ואלנס בחודש יוני על תוכנית התייעלות, שבמסגרתה סיימה החברה את העסקתם של כמה עשרות עובדים, המהווים כ-15% מכוח העבודה. ברבעון הבא ההכנסות צפויות לחזור לרמת הנורמה שהציגה החברה ברבעונים האחרונים, ולעמוד על 21.6-22.0 מיליון דולר. גם שיעורי הרווחיות צפויים לעלות מ-58.9% ברבעון האחרון ל-61.6%-62.7% ברבעון הבא. מניית ואלנס הגיבה בחיוב לדו"ח ועלתה אתמול בניו יורק ב-7.9%. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 240 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 47% מערכה מתחילת השנה.

מנוע הצמיחה הבא: רכב

ואלנס מפתחת שבבי תקשורת המאפשרים העברת אודיו-וידיאו בקצבים מאוד גבוהים על-גבי כבלים פשוטים, ופעילה בשני שווקים עיקריים: שוק האודיו-וידיאו ושוק האוטומוטיב. שוק האודיו-וידאו מהווה את ליבת פעילותה של החברה ומשם מגיעות מירב ההכנסות. במקביל, החברה מרחיבה את דריסת הרגל שלה בשוק הרכב, שאליו נכנסה בשנים האחרונות על רקע הצורך הגובר בתקשורת נתונים מהירה ואמינה בין מערכות הרכב. ב-2023 ורטיקל זה כבר צפוי להוות 30% מהכנסותיה.

מנכ"ל החברה, גדעון בן צבי, הביע אופטימיות לגבי שוק האוטומוטיב. "ואלנס נמצאת בעמדה טובה להשיג נתח שוק בשוק האוטומוטיב הנאמד במיליארדי דולרים. השבבים שלנו מתוכננים לספק קישוריות חלקה בין מספר גובר והולך של חיישנים ומערכות בידור ומידע ברכבים של היום ושל מחר. זוהי מגמה בלתי ניתנת לעצירה, על רקע הגידול בתכולת המערכות בעקבות אימוץ רגולציות ותקנות בטיחות". להערכתו, החברה תשיג ב-2024 זכיות תכנון עבור השבב המתקדם ביותר שלה לתעשיית הרכב, VA7000. "ברגע שהלקוחות יטמיעו את השבבים שלנו בתוך רכביהם, ואלנס תהנה מזרם הכנסות חוזרות ארוך טווח".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , תעשייה ישראלית