נובה: שוק הזכרונות מתאושש ומאמץ טכנולוגיות מדידה מתקדמות יותר

12 נובמבר, 2023

הכנסות נובה משוק הזכרונות זינקו ב-75% ברבעון השלישי והיוו 35% מכלל ההכנסות של 129 מיליון דולר. החברה צופה צמיחה גם ברבעון הבא

חברת נובה (Nova) רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 129 מיליון דולר, עלייה של 5% בהשוואה לרבעון השני ומעל לתחזית שהציגה החברה. גם הרווח הנקי היה גבוה מהתחזית שלה והסתכם ב-33.7 מיליון דולר, 12% יותר מהרבעון הקודם.

אחת המגמות החיוביות שעלו מהדו"ח היא ההתאוששות שניכרת בשוק הזכרונות, אחד משלושת שווקי היעד העיקריים של נובה, לצד קבלניות ייצור (foundry) ויצרנים של רכיבים לוגיים. שוק הזכרונות ידוע בתנודתיות שלו וברגישותו למגמות המקרו-כלכליות. ואולם, ברבעון השלישי גדלו הכנסותיה של נובה מיצרניות של זכרונות ב-75%. בסך הכול, סגמנט הזכרונות היווה כ-35% מכלל ההכנסות ברבעון האחרון.

"אנחנו צופים כי המגמה הזו תימשך גם ברבעון הרביעי, וזאת עם הגידול בהשקעות בקרב יצרניות ה-DRAM, שכרגע מהוות את מנוע הצמיחה הראשי, בעוד ששוק זכרונות ה-NAND מגלה סימני התייצבות," אמר מנכ"ל נובה, גבי ווייסמן, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח.

המנכ"ל גם הצביע על תופעה מעודדת נוספת בשוק הזיכרונות: היצרניות עושות שימוש במערכות מדידה יותר ויותר מתקדמות. "בעבר היישומים הללו זכו לביקוש בעיקר בקרב יצרניות של רכיבים לוגיים, וכעת אנו עדים לאימוץ גובר של המערכות הללו בקווי ייצור של DRAM ו-NAND."

בנובה מציינים כמו כן כי הפיזור הגיאוגרפי של תמהיל ההכנסות הופך להיות יותר מגוון ומבוזר, כאשר הנתח של השווקים באירופה ובארצות הברית הולך וגדל, וזאת על רקע ההשקעות הגוברות במדינות הללו בתשתית ייצור שבבים.

בקופת המזומנים של החברה יש כ-640 מיליון דולר, ולדברי החברה הדבר מקנה לה את היכולת לבצע השקעות הן במו"פ והן בצמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות. ברבעון הבא צופה החברה הכנסות של 123-132 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: DRAM , NAND , מטרולוגיה , נובה