קלאסיק ואנבידיה מקימות מעבדה קוונטית באיכילוב

14 נובמבר, 2023

המעבדה תתבסס על הסימולטור הקוונטי וה-GPU של אנבידיה, בשילוב התוכנה של קלאסיק, המאפשרת לכתוב אלגוריתמים למחשב קוונטי. "נפרוץ את גבולות מדעי הנתונים לטובת הרפואה"

חברת התוכנה הקוונטית קלאסיק (Classiq) מקימה, בשיתוף אנבידיה (Nvidia), במרכז הרפוא סוראסקי בתל אביב (איכילוב) מעבדת מחקר קוונטי, תחת השם "המרכז הקוונטי למדעי החיים והבריאות". מטרת המרכז תהיה לקדם פיתוח ויישום של אלגוריתמים קוונטיים בתחום המחקר והפיתוח הרפואיים.

בקלאסיק מסבירים כי מחשוב קוונטי, מעצם יכולתו לעבד במהירות מספר רב של משתנים בעלי יחסי גומלין מורכבים, עשוי לחולל פריצות דרך בפיתוח תרופות, אנליזה של מולקולות ורפואה מותאמת אישית. בחברה מציינים כי השימוש במחשוב קוונטי יכול גם לסייע בייעול תהליכי האבחון והטיפול ולהפוך את "המסע" של המטופל בתוך המערכת הרפואית למהיר, מדויק ומותאם אישית יותר.

קלאסיק פיתחה פלטפורמה לכתיבה של אלגוריתמים קוונטיים. בשנה שעברה, במסגרת ועידת המפתחים השנתית GTC של אנבידיה, באותה ועידה, הכריזו שתי החברות על  שיתוף פעולה ראשון, לאינטגרציה של הפלטפורמה של קלאסיק עם הסימולטור הקוונטי של אנבידיה, הנשען על כוחות המחשוב העוצמתיים של המעבד הגרפי H100 Tensor Core של אנבידיה.

למעשה, זו תשתית המחשוב שתשמש את החוקרים במרכז החדש, אשר יוכלו להריץ את אפליקציות הקוונטיות שהם מפתחים על גבי הסימולטור של אנבידיה, לבדוק את ביצועיהן, לתקן שגיאות ולבצע אופטימיזציה, וזאת מבלי שיהיה צורך להשתמש במחשב קוונטי אמיתי.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' רוני גמזו, אמר כי "הפעילות הקלינית והתפעולית בבית החולים מתבצעת באמצעות מערכות מחשוב חכמות, ואנחנו גאים על כך. עם זאת, אנחנו מודעים לכך שהכלים הקיימים אינם יעילים מספיק כדי לתת מענה למורכבות הגוברת של המערכות שלנו. ביחד עם אנבידיה וקלאסיק נפרוץ את גבולות מדעי הנתונים לטובת הרפואה והמטופלים."

מנכ"ל ומייסד-שותף של קלאסיק, ניר מינרבי, הוסיף כי "מטרת המרכז היא לגשר על הפער שבין תיאוריה קוונטית לפרקטיקה, ותהיה לכך תועלת ממשית בתחומי מדעי החיים, בריאות ומעבר לכך."

קלאסיק הוקמה במאי 2020 על-ידי המנכ”ל ניר מינרבי, סמנכ”ל המו”פ אמיר נוה והטכנולוג הראשי יהודה נוה. החברה מפתחת פתרונות שיאפשרו לכתוב יישומים עבור מחשבים קוונטיים, ויש לה כבר מספר לקוחות בתחומי הבנקאות, הנדסת חומרים ותרופות. בשנים האחרונות חלה פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי, ורבות מענקיות הטכנולוגיה בונות מחשבים קוונטיים חזקים יותר ויותר שמסוגלים לבצע משימות משמעותיות. ואולם, כדי להוציא לפועל את המהפכה צריך כלי תוכנה שיאפשרו לכתוב יישומים למחשוב קוונטי, וזה מה שעושה קלאסיק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: אנבידיה , מחשוב קוונטי , קלאסיק