הצמיחה המסחררת של אנבידיה נמשכת

22 נובמבר, 2023

הכנסות חטיבת הקישוריות (לשעבר מלאנוקס) הוכפלו פי שלושה, ומכירות חטיבת האינפיניבנד הוכפלו פי חמישה. המכירות הרבעון הסתכמו בשיא של 18.1 מיליארד דולר

חברת אנבידיה (Nvidia) דיווחה אמש (ג') על הכנסות שיא בהיקף של 18.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי של שנת הכספים 2024, שהסתיים באוקטובר 2023. מדובר בגידול מרשים של 34% בהשוואה לרבעון הקודם וגידול של יותר מ-200% בהשוואה לרבעון המקביל 2022. למעשה, ההכנסות היו גבוהות ב-2 מיליארד דולר מהתחזית המכירות של אנבידיה עצמה. ברבעון הרביעי צופה החברה גידול נוסף במכירות, להיקף של כ-20 מיליארד דולר.

הטרנספורמציה של אנבידיה בשנים האחרונות לחברה המספקת פתרונות מחשוב לעולם הענן ומחשוב עתיר-ביצועים (HPC) – בין היתר בזכות רכישת מלאנוקס – מתבטאת היטב בתמהיל ההכנסות שלה. חטיבת מרכזי הנתונים (Data Center) היתה אחראית ברבעון ה-3 למירב הכנסותיה, כ-14.5 מיליארד דולר, גידול של 41% ביחס לרבעון הקודם וגידול של 275% ביחס לרבעון 3 ב-2022.  מחצית מהכנסות החטיבה מגיעות מחברות ענן כמו מטא, מיקרוסופט, סנופלייק ו-Adobe, שעושים שימוש בתשתית של אנבידיה כדי לפתח ולספק יישומי Gen AI.

גל הבינה המלאכותית מגיע לעולם הארגוני

בשיחת הוועידה עם משקיעים לאחר פרסום הדו"ח תאר מנכ"ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג, כיצד תחום ה-AI דוחף את מכירותיה: "ההשקעות בתשתית לאימון ויישום של מודלי שפה גדולים, מנועי המלצות מבוססי למידת-עומק, ויישומי Gen AI מייצרות ביקושים גבוהים למגוון פתרונות האצת המחשוב של אנבידיה. מרבית חברות האינטרנט הצרכניות נמצאות במירוץ להצטייד ביכולות AI גנרטיבית. כעת החל גל נוסף של אימוץ בינה מלאכותית יוצרת גם גנרטיבי במגזר הארגוני.

"חברות המפתחות תוכנות ארגוניות, כמו Adobe, Databricks, Snowflake ו-ServiceNow, עוסקות כיום בפיתוח עוזרים אישיים ו-Co-Pilots מבוססי AI". החברה מסרה שלהערכתה פלטפורמת מרכזי הנתונים של החברה, Nvidia HGX, המשלבת בין מעבדים גרפיים, פתרונות קישוריות ותוכנה ייעודית, הפכה לתכנון הייחוס המקובל עבור בניית חוות שרתים ייעודיות ליישומי בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI).

ההגבלות על ייצוא לסין יפגעו בהכנסות

החברה מדגישה את החשיבות של פתרונות הקישוריות (הטכנולוגיה של חברת מלאנוקס לשעבר) עבור הצמיחה של החברה. ההכנסות מתחום הקישוריות ברבעון האחרון היו גבוהות פי שלושה בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022, ובפרט מכירות של מתגי אינפיניבנד (InfiniBand) זינקו פי חמישה. "טכנולוגיית אינפיניבנד הינה הכרחית כדי להשיג את קנה המידה והביצועים הדרושים לאימון מודלי שפה גדולים". כך למשל, מיקרוסופט חשפה כי תשתית הענן שלה, Azure, מתבססת על 20 אלף מייל של כבלי אינפיניבנד, יותר מהיקף כדור הארץ. אנבידיה תשיק ברבעון הראשון של 2024 גם קו חדש של מתגי איתרנט ליישומי AI, שיהיו מהירים ב-60% מהפתרונות הקיימים.

מגמה נוספת התורמת לצמיחת אנבידיה היא בניית מחשבי-על בחסות מדינתית. מרכז Elec בגרמניה יבנה את המחשב החזק בעולם ליישומי AI, שיתבסס על כ-24 אלף מעבדי Grace Hopper של אנבידיה ויהיה בעל עוצמת עיבוד של 90 אקסה-פלופס (exaplops). גם בבריטניה נבנה מחשב-על שיתבסס על 5,500 מעבדי גרייס הופר. בסך הכול, מחשבי-העל שייבנו על בסיס מעבדי החברה ב-2024 (בארצות הברית, אירופה ויפן) יהיו בעלי כוח עיבוד כולל של 200 אקסה-פלופס.

הנקודה היחידה שמעיבה על מומנטום הצמיחה של אנבידיה קשורה למאבקי הכוח בין ארצות הברית לסין. באחרונה השית הממשל האמריקאי מגבלות חדשות על ייצוא טכנולוגיות מסוימות לסין, וייטנאם ומספר מדינות במזרח התיכון. לפי התקנות החדשות, מכירה של טכנולוגיות מתקדמות מסוימות תהיה מחויבת בקבלת רישיונות, ומכירה של טכנולוגיות פחות מתקדמות תהיה מחויבת בדיווח. באנבידיה ציינו, כי המדינות שנכללות בהגבלות החדשות היו אחראיות לכרבע מהכנסות חטיבת שרתי הנתונים ברבעונים האחרונים. מכאן שהיקף ההכנסות מהשווקים הללו צפוי לרדת משמעותית ברבעון הבא.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אנבידיה , מלאנוקס , ענן