מקורות תתקין את פתרון האבטחה של iXDen באלפי אתרים

14 דצמבר, 2023

הטמעת הפתרון, שכבר התבצעה בעשרות אתרים, תתרחב ב-2024, על מנת לספק הגנה מפני שיבוש מערכות המים על ידי מתקפות סייבר

[בתמונה: מתקן מים של "מקורות" ליד שער העמקים]

חברת מקורות תתקין באלפי אתרים תפעוליים את פתרון אבטחת הסייבר של חברת IXDen הישראלית, המיועד לספק הגנה על תשתיות קריטיות מפני מתקפות סייבר. הפתרון הוטמע כבר ב-70 אתרים והמשך הפריסה יתבצע לאורך 2024.

בתעשיית המים גובר השימוש במערכות דיגיטליות, כדוגמת מדי מים חכמים, חיישנים, מערכות אנליטיקה תפעולית, מערכות לזיהוי דליפות וניטור איכות מים וכדומה. הטרנספורמציה הטכנולוגית הזו מייצרת גם סיכוני סייבר. iXDen הוקמה ב-2017 על ידי ציון הראל וד"ר ליאוניד קופרמן, והשניים מנהלים את החברה כמנכ"לים משותפים. החברה פעילה בשווקי המים, הנפט והגז, ביטחון מולדת ותשתיות קריטיות.

הפתרון של IXDen מנטר בזמן אמת את תעבורת המידע מאלפי החיישנים ומערכות הבקרה ברשת התפעולית, ומזהה אנומליות שעשויות לאותת על ניסיונות לגנוב, לחבל או להזריק מידע וכן לשבש את פעילותן של יחידות הבקרה והמערכות התפעוליות. הפתרון  מתבסס על יצירת "תעודת זהות ביומטרית" לכל אביזר IoT המחובר לרשת התפעולית, כאשר במהלך הניטור השוטף מתבצע אימות רב-שלבי של המידע שנכנס ויוצא מכל חיישן, מכשיר ונקודת גישה. הפתרון מתבסס על אלגוריתמים התנהגותיים ומתמטיים, ניתוח סטטיסטי וכן מתודות של למידת-מכונה ובינה מלאכותית, וזאת כדי למדל את התנהגותו של כל מכשיר ברמת החומרה והתוכנה. המערכת של החברה מציגה בפני מנהלי אבטחת המידע של הארגון מדדים המשקפים את רמת הבטיחות והתקינות של כל מכשיר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: IXDen , מקורות