סינופסיס הכריזה על משפחת מעבדי RISC-V

14 דצמבר, 2023

הסדרה החדשה קיבלה את הכינוי ARC-V ומופיעה בגרסת 32 סיביות ובגרסת 64 סיביות. המעבדים החדשים יהיו זמינים בשוק החל מהרבעון השני 2024. סינופסיס הצטרפה לצוות ההיגוי הטכני של ארגון RISC-V International

חברת סינופסיס (Synopsys) הוסיפה קו חדש של מעבדים המבוססים על ארכיטקטורת RISC-V הפתוחה, אל משפחת ה-IP של מעבדי ARC מתוצרתה. הסדרה החדשה קיבלה את הכינוי ARC-V. המעבדים החדשים ניבנו על בסיס המיקרו-ארכיטקטורה של מעבדי ARC הקיימים. הם מופיעים בגרסת 32 סיביות ובגרסת 64 סיביות ומיועדים ליישומים משובצים בתחומי הרכב, האיחסון וה-IoT. החברה מסרה שהמעבדים החדשים מיועדים לטווח רחב של דרישות, החל ממוצרים חבכוניים בהספק וכלה במערכות הדורשות מעבדים עתירי ביצועים.

הם נתמכים על-ידי ערכת כלי הפיתוח Synopsys MetaWare וחבילת ה-EDA ממשפחת Synopsys.ai הנתמכת במערכת בינה מלאכותית ותומכת בפיתוח מערכות על-גבי שבב (SoC). "מעבדי RISC-V צוברים פופולריות בתעשייה", אמר סגן נשיא בכיר למוצרי IP בסינופסיס, ג'ון קוטר. "ה-IP שפיתחנו על בסיס RISC-V נועד לסייע ללקוחות להתמודד עם מגוון של עומסי עבודה". בין השאר המשפחה כוללת מודול מאובטח בשם Synopsys ARC-V FS, אשר כולל תכונות בטיחות חומרה בכדי לזהות שגיאות מערכתיות, לתמוך ברמות בטיחות ASIL B ו-ASIL D ולהאיץ קבלת הסמכות ISO 26262 ושל ISO 21434 לאבטחת סייבר בכלי רכב. ה-IP למעבד ARC-V FS מפותח על בסיס מערכת ניהול האיכות (QMS) של סינופסיס, המוסמכת ל-ISO-9001.

בנוסף, מערך כלי MetaWare Development Toolkit for Safety נועד לסייע למפתחי תוכנה להאיץ את הפיתוח של קוד המציית לתקן -ISO 26262. המעבדים מופיעים ביחד עם שירות Synopsys Cloud SaaS עם גישה מבוססת דפדפן, עבור כמות בלתי מוגבלת של רישיונות EDA ואוטומציה מלאה של ניהול הרישיונות למתכנני שבבים. במקביל, סינופסיס הכריזה שהיא הצטרפה למועצה המנהלת ולצוות ההיגוי הטכני של ארגון RISC-V International, כדי לתמוך באימוץ הארכיטקטורה בתעשייה ולהשתתף בהגדרת התקן בעתיד.

המעבדים החדשים יהיו זמינים בשוק החל מ-2024. ה-IP למעבד המשובץ Synopsys ARC-V RMX מיועד להיות זמין ברבעון השני של 2024. ה-IP למעבד זמן-אמת Synopsys ARC-V RHX בעל 32 סיביות ו-64 סיביות יהיה זמין במחצית השנייה של 2024. ה-IP למעבד המארח Synopsys ARC-V RPX מיועד להיות זמין במחצית השנייה 2024.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: RISC-V , סינופסיס