אינספיירה תגייס 3.9 מיליון דולר לאחר התקדמות בפיתוח

27 דצמבר, 2023

מפתחת חלופה למכונת ההנשמה המכנית. הודיעה על השגת פריצת דרך בפיתוח חיישן אופטי למדידה מרחוק של גזים בדם, והיא תחל לשווק אותו כמוצר מתכלה

חברת המכשור הרפואי Inspira הודיעה כי חתמה על הסכם לגיוס של 3.88 מיליון דולר באמצעות הקצאה ומכירה של כ-3 מיליון מניות במחיר של 1.28 דולר למניה, בדומה למחיר הנעילה של המנייה אמש (ג') בנסד"ק. אינפירה מפתחת מערכת בשם Inspira ART, המיועדת להוות חלופה למכונות ההנשמה המכניות, שכדי לחברן אל המטופל יש צורך להרדימו, דבר הכרוך בסיכונים רבים. המכונה של אינספירה מאפשרת לחמצן את דמו של מטופל הסובל מכשל נשימתי בעודו בהכרה.

אחד המרכיבים החשובים במערכת הוא חיישן אופטי לא פולשני בשם HYLA שפיתחה החברה, אשר יאפשר למדוד, ללא מגע ובאופן רציף, את רמות הגזים בדם בזמן אמת, וכך לאמוד פגיעה אפשרית בכדוריות הדם במהלך השאיבה. כיום, הרופאים יכולים לנטר את הפרמטר הזה רק באמצעות בדיקת דם שנלקחת מהמטופל כל כמה שעות.

אתמול דיווחה החברה כי החיישן שלה מציג רמות דיוק של 95% בהשוואה לבדיקות המסורתיות, שכאמור מצריכות לקיחת דם מהמטופל ואינן מספקות ניטור רציף. בעקבות ההודעה זינקה אמש מנייתה של אינפירה בנסד"ק. בשלב מסוים עלתה מניית אינספירה ביותר מ-50% אך לבסוף נעלה בעלייה מתונה יותר של 6.7%, לשווקי שוק של 14.4 מיליון דולר. החיישן של אינספיירה מאפשר לבצע את המדידה באופן רציף ובלתי פולשני. באמצעות אלגוריתמים של למידת-מכונה, החיישן מנתח את החזרי האור מהדם – ולומד מכך על פרמטרים כמו לחצים חלקיים של חמצן ופחמן דו-חמצני, סטורציה ורמות המוגלובין והמטוקריט.

החיישן, שמיועד להיות מרכיב בתוך המערכת השלמה, התגלה כמוצר בפני עצמו שיש לו שימושים אפשריים שונים בפרוצדורות רפואיות שבהן מבצעים חמצון של דם, כמו למשל במהלך ניתוח לב פתוח. בעקבות כך, החברה מתכוונת לשווק את החיישן כמוצר עצמאי בשוק המוצרים הרפואיים המתכלים. החברה הגישה ל-FDA בקשה לאישור החיישן, בהליך 510k, וצופה שהאישור יתקבל במחצית הראשונה של 2024.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: FDA , אינספירה