ננו דיימנשן תוקפת שוב, וסטרטסיס נוטלת גלולת-רעל

28 דצמבר, 2023

לאחר שכל הצעותיה הקודמות נדחו, ננו דיימנשן הגישה הצעה נוספת לרכוש במזומן את כל מניות סטרטסיס תמורת כ-16.5 דולר למנייה. נתקלה במנגנון הגנה בפני השתלטות עויינת, שאומץ במהירות על-ידי הדירקטוריון

בתמונה למעלה מימין לשמאל: מנכ"ל ננו דיימנשן יואב שטרן, ומנכ"ל סטרטסיס יואב זייף

לרגע היה נדמה שנסיון ההשתלטות העויינת של חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) הישראלית על חברת סטרטסיס (Stratasys) הישראלית-אמריקאית ירד מהפרק לאחר סאגת המיזוגים שלא יצאו אל הפועל עם 3D Systems ועם Desktop Metal האמריקאיות. אלא שהשבוע התברר שננו דיימנשן לא מוותרת על הנסיון להשתלט על סטרטסיס, למרות שהאחרונה עושה כל מאמץ אפשרי להתרחק מננו דיימנשן ולמנוע בכל כוחה את המיזוג הכפוי הזה.

רמז על המהלך החדש התקבל בתחילת השבוע ׁ(יום שבת, 23 בדצמבר), כאשר יו"ר ננו דיימנשן, יואב ניסן כהן והמנכ"ל יואב שטרן, שלחו מכתב לדירקטוריון סטרטסיס ובו הם מציעים לרכוש במזומן את כל מניות החברה שאינן בבעלות ננו דיימנשן, תמורת 16.5 דולר למנייה. ראוי לציין שכיום מחזיקה ננו דיימנשן בכ-14.5% ממניות סטרטסיס, לאחר סדרה של רכישות שהיא ביצעה בשנתיים האחרונות בשוק החופשי. כלומר, ננו דיימנשן מוכנה לשלם כ-1.42 מיליארד דולר.

אלא שכאשר המכתב הגיע אל סטרטסיס – הדירקטוריון כבר היה מוכן: יומיים קודם לכן הוא האריך את התוקף של מנגנון "גלולת רעל", שאומץ בתחיל ביוני 2022 – גם אז כדי למנוע השתלטות עויינת של ננו דיימנשן על החברה. מדובר בתוכנית לפרק זמן מוגבל "להגנת זכויותיהם של בעלי המניות" (Shareholder Rights Plan). במסגרת התוכנית, במידה ובעל מניות כלשהו יחזיק בנתח של יותר מ-15% ממניות החברה, לכל יתר בעלי המניות תהיה הזכות לרכוש מניה נוספת, חדשה, על כל מניה שהם מחזיקים, במחיר סמלי של סנט אחד. תוקף התוכנית המחודשת הוא לשנה שלמה, והיא אמורה להסתיים ב-19 לדצמבר 2024.

ננו דיימנשן מציעה עסקת בזק

ראוי לציין שהמחיר שננו דיימנשן מציעה גבוה בכ-13% מהמחיר הנוכחי של מניית סטרטסיס (14.6 דולר), אולם נמוך משמעותית מהמחיר שהיא הציעה ביולי 2023, של 25 דולר למנייה, בשעה שהיתה מעורבת בתחרות מחירים מול 3D Systems על רכישת סטרטסיס. במכתבם, מציינים יואב ניסן כהן ויואב שטרן שיש בידי ננו דיימנשן 800 מיליון דולר במזומן לצורך ביצוע העיסקה, ושהחברה נמצאת במגעים עם גורמים פיננסיים שיאפשרו לה להשלים את הסכום החסר לצורך תשלום במזומן. לכן הם מעריכים שניתן יהיה לבצע עסקה מהירה, שתוכל להסתיים בתוך 30 יום בלבד.

חברת סטרטסיס מייצרת מדפסות תלת מימד מקצועיות לתחומי התעופה, התעשייה, הבריאות ועוד. בשנת 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-651 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד נקי של 29 מיליון דולר. החברה מעריכה שמכירותיה ב-2023 יסתכמו בכ-620-670 מיליון דולר. סטרטסיס נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1 מיליארד דולר. חברת ננו דיימנשן מספקת פתרונות ייצור אלקטרוני באמצעות מדפסת PCB שהיא פיתחה ומערכות ייצור של חברות שהיא רכשה: אסמטק השווייצרית, פורמטק ההולנדית, Global Inkjet הבריטית וננו-פבריקה הישראלית. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי של כ-581 מיליון דולר. מכירותיה בשנת 2022 הסתכמו בכ-43.6 מיליון דולר בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן , סטרטסיס