המפעלים של טאואר סמיקונדקטור ביפן נפגעו ברעידת האדמה

3 ינואר, 2024

הייצור בשלושת המפעלים של חברת TPSCo הנמצאת בבעלות טאואר (51%), הופסק לצורך בדיקת, כיול והסמכת מכונות הייצור. טאואר דיווחה שאין פגיעות בנפש ואין פגיעה מהותית במבנים

בתמונה למעלה: מפעל ייצור השבבים של TPSCo בעיר אוזו ביפן

רעידת האדמה החזקה בעוצמה של 7.6 דרגות שפגעה ביפן שלשום, פגעה גם בתעשיית השבבים המקומית והשביתה מספר מפעלים המצויים לאורך חופיה המזרחיים של יפן. חברת המחקר והייעוץ לתעשיית השבבים, TrendForce, זיהתה 7 אתרי ייצור שנפגעו ברעידת האדמה ונמצאים כיום בתהליכי השבתה לצורך בדיקת הערכת נזקים. בהם גם שלושת מפעלי הייצור של חברת TPSCo הנמצאת בבעלות משותפת של טאואר סמיקונדקטור הישראלית (51%) ושל חברת  Nuvoton הטאיוואנית.

על-פי TrendForce, כל שלושת המפעלים, הנמצאים בערים אוזו, טונאמי ואראי שבמרכז יפן, נסגרו לצורך בדיקת והערכת נזקים. אתמול בלילה (ג'), סיפקה טאואר מידע ראשוני על הארוע: "לשמחת החברה לא היו פגיעות בנפש. לא הייתה פגיעה במבנים, מלבד פגיעות שוליות שלא תהיה להן השפעה על הייצור. צוותי התגובה הייעודיים של החברה ביצעו הערכות בטיחות של המבנים, וכעת מערכות הייצור נכנסו לתהליך כיול והסמכה. המאמץ העיקרי הוא לתקן נזקים שנגרמו למערכות הייצור במפעל ולחומרים המצויים בתהליך ייצור. החברה מקציבה את כל המשאבים הדרושים כדי לצמצם כל פגיעה אפשרית בייצור ובלקוחות".

חברת TPSCo מספקת שירותי ייצור שבבים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ ו-300 מ"מ. היא מתמחה ברכיבי RF, רכיבי הספק אנלוגיים (HPA), רכיבי ניהול הספק, חיישני CMOS ורכיבי אותות מעורבים (Mixed-Signal CMOS). רוב הייצור שלה נעשה בתהליכים של 180 ננומטר ו-65 ננומטר. יש לה גם יכולת ייצור בתהליך של 45 ננומטר. מפעלים נוספים שנפגעו ברעידת האדמה הם שני מפעלי ייצור פרוסות סיליקון של החברות Shin-Etsu ו-GlobalWafers, מפעל של טושיבה במחוז אישיקאווה, ומפעל ייצור הקבלים הקרמיים (MLCC) של חברת TAIYO YUDEN. להערכת חברת המחקר, מכיוון שהמפעלים האלה נבנו במתכונת שנועדה לאפשר עבודה באזור המאופיין בפעילות סייסמית של 4-5 דרגות, הנזקים שנגרמו להם צפויים להיות מעטים יחסית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Tower Semiconductor , TPSCo , טאואר , טאואר סמיקונדקטור