מערכת ניטור הנהג של סיפיה נכנסה לארבע דגמי משאיות

7 ינואר, 2024

להערכת החברה, נצחונות התכנון שבהן זכתה עד 2023 יניבו הכנסות בהיקף של כ-36 מיליון דולר בחמש השנים הבאות, מהן 18 מיליון דולר ממכירות תוכנה והשאר ממכירות חומרה

חברת סיפיה (Cipia Vision) מהרצליה, דיווחה שיצרנית משאיות גלובלית גדולה החליטה לשלב את מערכת ניטור פנים הרכב והנהג שלה, Cipia Driver Sense, בארבע דגמים של משאיות אשר ייצורן מתוכנן להתבצע באירופה במהבלך הרבעון האחרון של 2025. מדובר בלקוח קיים של החברה, שעד היום שילב את המערכות שלה בכלי-רכב פרטיים. מנכ"ל סיפיה, יהודה הולצמן, אמר שהזכייה ממשיכה את מגמת הצמיחה של שנת 2023, שבמהלכה הכפילה החברה את מספר זכיות התכנון שלה. "הזכיות יישאו פרי בתוצאות הכספיות של החברה בשנים הקרובות, עם תחילת הייצור הסדרתי של הדגמים".

בסך הכל, עד היום נבחרה המערכת של סיפיה לשילוב ב-61 דגמי רכב מתוצרת 9 יצרניות שונות באירופה, בסין ובארצות הברית. החברה פיתחה מערכת חישת פנים-הרכב המאפשרת לבצע מעקב אחר רמת העירנות של הנהג באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על עיבוד תמונה (ראיית מכונה) ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת עירנותו יורדת. האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד.

חברת סיפיה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי חברה של כ-86 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-60 עובדים ובבעלותה 66 פטנטים רשומים ופטנטים הנמצאים בשלבי רישום. מאז הקמתה בשנת 2007 היא גייסה 97.5 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2026 הסתכמו מכירות החברה בכ-2.5 מיליון דולר. הפתרון של החברה מותקן במתכונת תוכנה ובמתכונת חומרה ותוכנה. התוכנה פועלת על-גבי מעבדים של קואלקום ואנבידיה, והחומרה כוללת גם מצלמה המותקנת תא הנהג. להערכת החברה, נצחונות התכנון שבהן זכתה עד 2023 יניבו לה הכנסות בהיקף של כ-36 מיליון דולר בחמש השנים הבאות, מהן 18 מיליון דולר ממכירות התוכנה וכ-18 מיליון דולר ממכירות החומרה (מצלמה שהחברה רוכשת מצד שלישי).

בתערוכת CES 2024 המתקיימת השבוע בלאס וגאס, היא מציגה את מערכת Cipia-FS10 Plus, שהיא מערכת ניטור פנים הרכב המיועדת להתקנה בכלי רכב לאחר שהם יצאו מקו הייצור (aftermarket), אשר מיועדת לשוק ניהול ציי הרכב. במקביל, היא מדגימה את מערכת Cabin Sense לניטור פנים הרכב, כשהיא מורצת על גבי מחשב הרכב DRIVE Orin SoC של חברת אנבידיה. החברה מסרה שזו תהיה הפלטפורמה הראשונה שעליה ירוצו המערכות המסחריות שלה כשהן יגיעו לשוק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ניטור נהג , סיפיה , רכב