סוסנה תתקין את מערכת הניטור של ג'נגו בצי משאיות תובלה

7 ינואר, 2024

סוסנה היא חברת תובלה ישראלית עם צי של 400 משאיות. המערכת של ג'נגו, המבוססת על מצלמה דו-כיוונית, מנטרת את התנהגות הנהג כדי לספק התראות למניעת תאונות ולשפר את הרגלי הנהיגה 

חברת ג'נגו (Jungo) מנתניה, המפתחת פתרונות ניטור נהג ברכבים פרטיים ובציי רכב, דיווחה באחרונה על הסכם משמעותי עם חברת התובלה הישראלית "סוסנה מובינג", אשר תתקין את מערכת ניטור הנהג והדרך VuDrive בצי שלה, המונה כ-400 משאיות. סוסנה צפויה להתקין במהלך 2024 את המערכת בכ-100 משאיות.

ג'נגו מפתחת מערכות ניטור נהג (DMS). מוצר הדגל שלה הוא CoDriver. זו תוכנה המאפשרת, תוך שימוש במצלמות HD פשוטות, לזהות את זווית הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים של הנהג. ניתוח הפרמטרים האלה מאפשר לדעת האם הנהג נרדם או מגלה סימני עייפות, האם הוא מרוכז בדרך שלפניו או משתמש בטלפון הנייד ואפילו אם הוא חגור כהלכה

VuDrive היא מערכת שהשיקה ג'נגו ב-2022 לשוק ציי הרכב. בשונה ממוצר החברה לשוק הרכבים הפרטיים, שכוללת רק את מרכיב התוכנה אשר מיועדת להתממשק עם מצלמות חיצוניות, ה-VuDrive הוא מוצר שלם, הכולל מצלמה דו-כיוונית, המנטרת במצלמה הפונה פנימה את התנהגות הנהג ובמצלמה הפונה כלפי חוץ את הדרך תוך כדי נסיעה. המערכת מסוגלת לזהות מצבים של הסחות דעת של הנהג ולספק התראות בטיחותיות בזמן אמת, וכן מבצעת ניתוח לאורך זמן של דפוסי ההתנהגות של הנהג במטרה לאבחן את רמת מסוכנותו, כדי שלמנהל הצי יהיה פיקוח ובקרה על התנהגות הנהגים. המערכת מזהה באמצעות זיהוי פנים את זהותו של הנהג הנוהג במשאית.

שילוב מערכות טלמטיות מעין אלה הופכות להיות נפוצות יותר ויותר בעולם ציי הרכב, כחלק מהמאמץ בקרב מנהלי הציים לשפר את רמת הבטיחות של הנהגים ולצמצם את מספר התאונות. חברות ביטוח רבות מעניקות הנחה בפרמיה לציי רכב המתקינים מערכות למניעת תאונות כמו המערכת של ג'נגו. ג'נגו נסחרת בבורסה בתל אביב. הכנסותיה ב-2022 הסתכמו ב-3 מיליון שקל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , ג'נגו , סוסנה מובינג