MIPS יוצאת למאבק שליטה על שוק ה-RISC-V

21 ינואר, 2024

המנכ"ל החדש שהגיע מניהול חטיבת המעבדים בטקסס אינסטרומנטס, גייס אל החברה את שני המוחות הטכנולוגיים המובילים של המתחרה SiFive. המטרה: להוביל את שוק המעבדים החזקים מבוססי RISC-V

בתמונה למעלה: מנכ"ל MIPS סמיר וואסון

חברת MIPS הוספדה פעמים רבות, ובכל פעם הצליחה לקום לתחייה, להתאושש, לעורר תקוות ולהתמוטט שוב. כעת היא יוצאת למאבק שליטה חדש על שוק המעבדים החסכוניים באנרגיה – כשהיא מצויידת במנכ"ל חדש, במומחים שהובאו מחברת SiFive ובמחוייבות לארכיטקטורת העיבוד הפתוחה RISC-V. חברת MIPS היא אחת מהחברות הוותיקות בשוק הקניין הרוחני למעבדים, ונחשבה שנים רבות למתחרה המרכזית של חברת ARM. היא מבוססת על ארכיטקטורת RISC – reduced instruction set computer שפותחה באוניברסיטת סטאנפורד בשנות ה-60.

בשנת 1990 היא החלה לפעול כחברה עצמאית המוכרת ליבות עיבוד במתכונת של IP. עם השנים היא הפכה ספקית חשובה בתחום המערכות המשובצות, אולם נקלעה לסדרת משברים שהובילו למכירתה לסיליקון גרפיקס, לאימג'יניישן הבריטית, ול-Wave שפשטה את הרגל ב-2020. היא יצאה מפשיטת הרגל ב-2021 בשם MIPS ועם אסטרטגיה חדשה: הפסקת הפיתוח של פלטפורמת MIPS הוותיקה והתמקדות בארכיטקטורת RISC-V.

בחודש ספטמבר 2023 היא קטפה את מנהל חטיבת המעבדים והמיקרו-בקרים של Texas Instruments, סמיר וואסון, ומינתה אותו למנכ"ל החברה, המטרה שהוא יביל אותה למעמד מוביל בשוק מעבדי ה-RISC-V החזקים. כעבור שלושה חודשים (לפני שבועיים) היא הביאה שניים מהמנהלים הבכירים של חברת SiFive, אשר הוקמה על-ידי מפתחי RISC-V ונחשבת לחברה המובילה בתחום: דרו ברבייאר אשר שימש כמנהל מוצר ב-SiFive וישמש מנהל המוצרים ב-MIPS, ובראד בורג'ס, אשר שימש ארכיטכט המעבדים הראשי ב-SiFive ונכנס לתפקיד הארכיטקט הראשי של MIPS.

כעבור שבוע, החברה הכריזה על מיתוג מחדש הכולל לוגו חדש והססמא השאפתנית: "חופש להמציא מחדש את המחשב". עדיין לא ברור כיצד היא מתכננת לתרגם את המיתוג למוצרים, אולם המטרות המרכזיות שלה מתחילות להיות מוגדרות: התמקדות במעבדים לכלי-רכב, מרכזי נתונים ומערכות משובצות, מתן כלים המאפשרי ללקוחות להעביר תוכנות מארכיטקטורות מורשת כמו ARM  או x86 לעבודה במעבדים מבוססי RISC-V, ומה שהיא מכנה בשם "הסרת צווארי בקבוק בהעברת נתונים" – ככל הנראה פיתוח חבילת פתרונות למאיצי קישוריות במרכזי נתונים ובמערכי איחסון נתונים גדולים".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות