המכ"ם של Arbe נכנס למבחני AEC-Q100

23 ינואר, 2024

Sensrad השוודית דיווחה על ההזמנות הראשונות של מערכת המכ"ם הממונעת שלה, אשר התקבלו מיצרן אמריקאי של תחבורה אוטונומית, ומיצרן של ציוד רובוטי כבד. המערכות מבוססות על שבב המכ"ם של Arbe מתל אביב

חברת Sensrad השוודית דיווחה על קבלת ההזמנות הראשונות של מערכת המכ"ם הממונעת שלה, Hugin 4D Imaging Radar, אשר התקבלו מיצרן אמריקאי של מערכות תחבורה אוטונומיות, ומיצרן של ציוד רובוטי כבד לביצוע עבודות חוץ. מערכות המכ"ם של החברה מבוססות על שבב המכ"ם של חברת Arbe מתל אביב.

ההודעה הגיעה זמן קצר לאחר שהחברה דיווחה שערכת השבבים שלה נמצאת בשלבים הסופיים של קבלת הסמכת AEC-Q100, המבטאת עמידה בתנאי הסביבה הקשים של תעשיית הרכב, ולאחר שהם הגיעו לשלב production intent. במושגים של תעשיית הרכב, פירוש הדבר שהם מספקים את הביצועים הדרושים מהיצרנים, אולם עדיין לא שולבו במערכות הנמצאות בייצור סדרתי (הדבר דומה להצגת מכוניות קונספט).

הערכה כוללת שלושה שבבים: משדר בעל 48 ערוצי שידור, מקלט בעל 48 ערוצי קליטה ומעבד. הייצור מבוצע בחברת גלובלפאונדריז בתהליך 22 ננומטר בטכנולוגיית FD-SOI. המכ”ם של ארבה מבוסס על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בעלי תדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. המכ”ם של ארבה מפיק תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. התמונה מתעדכנת 30 פעמים בשנייה.

בתערוכת CES 2024 שהתקיימה נחודש בלאס וגאס, החברה הציגה מערכת מכ"ם של לקוח מתעשיית הרכב, אשר הגיעה לרמת B sample, כלומר נמצא בשלב שבו כל הפונקציונליות קיימת והלקוח (יצרן הרכב) כבר יכול לבצע מבדקי ביצועים ושילוב בדגם. למרות שהיא עדיין חברה הנמצאת בשלב הפיתוח, חברת ארבה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-151 מיליון דולר. ברבעון השלישי הסתכמו מכירותיה בכחצי מיליון דולר בלבד. החברה דיווחה על הפסד של 11.7 מיליון דולר ברבעון. בקופתה מצויים כיום כ-49 מיליון דולר, המבטיחים את פעילותה לפחות עד המחצית השנייה 2025. החבר מסרה שהיא ממתינה כעת לשלבי האישור הסופיים של הזמנות רכיבי מכ"ם עבור שני פרוייקטים גדולים של משאיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ארבה