ואלנס פיתחה שבב תקשורת מהירה למשאיות

25 ינואר, 2024

השבב החדש מאפשר תעבורת וידיאו בקצב של 4Gps למרחק של 40 מטר, ובכך מאפשר יישומי שדה ראייה המתבססים על מצלמות אחוריות

חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון הכריזה על שבב תקשורת חדש המיועד למערכות בטיחות בכלי-רכב ארוכים כדוגמת משאיות. השבב החדש, VA700R, מאפשר תעבורת מידע בלתי דחוסה, לרבות וידיאו, במהירות של 4 ג'יגה-ביט לשנייה (Gbs) על גבי כבלים פשוטים למרחק של 40 מטר, בהשוואה לשבב VA700 המאפשר תעבורה מהירה על פני 15 מטר ומיועד לרכבים רגילים.

מ-ואלנס נמסר כי ישנה התעניינות גבוהה בשבב החדש. ואלנס מדגימה את ביצועי השבב ביריד הרכב Automotive World המתקיים ביפן בימים אלה.

הגדלת המרחק היא חיונית בעיקר עבור כלי-רכב ארוכים כדוגמת משאיות, וכדי לתמוך ביישומי שדה-ראייה עבור נהגי משאיות, המתבססים על התקנת מצלמות לאורך גוף המשאית ובחלקה האחורי. השימוש בשבב של ואלנס מאפשר לשדר אל תא הנהג את שידור המצלמות ללא שיהוי וברזולוציה של 4k.

ב-ואלנס מסבירים כי רכבים ארוכים סובלים ממגבלות שדה ראייה בשל המורכבות הטכנית הקשורה לפריסת קישוריות לאורך מרחק כה גדול והקושי להתגבר על הפרעות אלקטרומגנטיות (EMC). "הטכנולוגיה של ואלנס מסוגלת באופן יחודי להתגבר על האתגרים הללו ולספק פיתרון המבטיח את הביצועים הנדרשים למערכות ADAS בכלי-רכב ארוכים."

ואלנס מפתחת שבבי תקשורת המאפשרים העברת אודיו-וידיאו בקצבים מאוד גבוהים על-גבי כבלים פשוטים, ופעילה בשני שווקים עיקריים: שוק האודיו-וידיאו ושוק האוטומוטיב. המכירות של החברה ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ב-14.2 מיליון דולר, ירידה של 38% בהשוואה ל-23.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2022.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: ואלנס , משאיות