אינטל תקים ל-UMC קו ייצור ב-12 ננומטר בארה"ב

28 ינואר, 2024

קווי הייצור יחלו לפעול ב-2027 מהפאבים של אינטל באריזונה. כיום יש ל-UMC הטאיוונית מתקני ייצור רק באסיה. בספטמבר הוכרז כי טאואר תכשיר קו ייצור בפאב של אינטל בניו מקסיקו

[בתמונה: מנכ"ל אינטל פט גלסינגר]

חברת אינטל (Intel) וקבלנית הייצור הטאיוונית UMC הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו תקים אינטל, בשלושה מתקני ייצור שלה באריזונה (בפאבים 12, 22 ו-32), קווי ייצור שיתבססו על תהליך הייצור ב-12 ננומטר של UMC וטכנולוגיית FinFet של אינטל. קווי היצור הללו, שיהיו כשירים לייצור המוני ב-2027, מיועדים לייצור שבבים בתחומים כגון מובייל, תשתיות תקשורת וטלקום.

למעשה, שיתוף הפעולה יאפשר ל-UMC להציע ללקוחות שירותי ייצור גם על אדמת ארצות הברית. כיום, יש ל-UMC 12 פאבים, הממוקמים באסיה בלבד (טאיוון, סין, סינגפור ויפן). היא קבלנית הייצור השנייה בגודלה בטאיוון, אחרי TSMC, שהיא גם קבלנית הייצור הגדולה בעולם. שווקי היעד העיקריים של UMC הם שווקי הרכב, IoT ו-5G.

מצדה של אינטל, שיתוף הפעולה יאפשר לחברה להגביר את הניצולת בפאבים הללו. אינטל הכריזה על שיתוף פעולה דומה בחודש ספטמבר עם קבלנית הייצור הישראלית טאואר (Tower), שבמסגרתו טאואר תשקיע כ-300 מיליון דולר בפאב של אינטל בניו מקסיקו, כדי להכשיר בו קו ייצור אשר ישמש אותה לייצור רכיבי ניהול הספק ב-75 ננומטר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: UMC , אינטל