אינוויז מפטרת עשרות עובדים

1 פברואר, 2024

מדובר בכ-13% מהעובדים בישראל. הארגון מחדש וההתייעלות נועדו לצמצם את קצב שריפת המזומנים בכ-22-24 מיליון דולר בשנה. המנכ"ל עומר כילף: "המהלך מרחיב את חלון ההזדמנויות שלנו"

בתמונה למעלה: מכוניות ניסוי במעבדות אינוויז. צילום: Techtime

חברת אינוויז (Innoviz Technologies) מראש העין מפטרת עשרות עובדים בישראל, במטרה להפחית את ההוצאות ולהאריך את תקופת שריפת המזומנים לפני כניסתה לשלב הייצור ההמוני. החברה דיווחה שבמסגרת הארגון מחדש היא מפחיתה את מצבת העובדים בכ-13% וסוגרת חלק ממחלקת הפיתוח. בסוף 2022 החברה דיווחה שהיא מעסיקה כ-470 עובדים, רובם בישראל. פירוש הדבר שהיא מפטרת בסביבות 60 עובדים. בעקבות ההודעה אתמול זינקה מניית אינוויז בנסד"ק בכ-5%, ולאחר מכן ירדה שוב, וסיימה את יום המסחר בעלייה של כ-3.6% (1.7 דולר למנייה), המעניק לחברה שווי שוק של כ-282 מיליון דולר.

הארגון מחדש יביא להקטנת ההוצאות בהיקף של 22-24 מיליון דולר בשנה. מדובר ככל הנראה בכחמישית מקצב שריפת המזומנים השנתי. מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף, אמר שיש כיום חלון הזדמנויות אשר יכול לקבוע מה יהיה משקלה של החברה בתעשייה בעשור הקרוב. "המהלך שביצענו מקטין את קצב שריפת המזומנים ומרחיב את חלון ההזדמנויות שלנו. אנחנו משוכנעים ביכולת שלנו להיות חברה מובילה בשוק ה-LiDAR בתעשיית הרכב".

חברת אינוויז מפתחת ומייצרת חיישני LiDAR ותוכנת התמצאות סביבתית עבור תעשיית הרכב ולשימוש במערכות רובוטיקה תעשייתיות. בשיאה במהלך שנת 2022, נסחרה אינוויז במחיר של יותר מ-14 דולר ובשווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר. אולם התמשכות תהליכי הכניסה של מערכות LiDAR לתעשיית הרכב עיכבו את המעבר לייצור המוני ושחקו את מחיר המנייה. בחודש אוגוסט 2023 החברה גייסה 65 מיליון דולר לפי שווי נמוך משמעותי מהשווי שלה בבורסה, וכתוצאה מכך התמוטטה המנייה למחיר ממוצע של כ-2 דולרים, ומאז לא התאוששה.

החברה פיתחה שני דורות של חיישני LiDAR: הפיתוח של חיישן הדור הראשון, InnovizOne, הסתיים והוא הועבר לייצור המוני. חלק מהחיסכון בהוצאות יגיע מסגירת פעילות המו"פ של החיישן הזה. כיום החברה ממוקדת בהשלמת הפיתוח של חיישן  InnovizTwo ותוכנות ההתמצאות הסביבתית התומכות בו, ומעתה היא תציע את InnovizTwo בכל המכרזים שעליהם היא תתחרה. בתערוכת CES 2024 שהתקיימה בחודש הקודם בלאס וגאס, הציגה חברת ב.מ.וו את המכונית מדגם BMW i7, אשר יש לה יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3, והיא מצויידת בחיישן InnovizOne. המכונית נמצאת בייצור סדרתי, והשיווק שלה מתוכנן להתחיל במרץ 2024. חברת פולקסווגן הציגה בתערוכה דגם של הרכב המסחרי הקל VW ID. Buzz, אשר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. הוא יספק נהיגה אוטונומית ברמה 4 וכולל חיישן InnovizTwo.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אינוויז