סיליקום מפטרת חמישית מעובדיה

4 פברואר, 2024

ירידה חדה במכירות עקב עודף מלאי אצל הלקוחות, קריסת שוק ה-O-RAN וזכיות תכנון גדולות שהכזיבו: סיליקום צופה שהכנסותיה ב-2024 יתכווצו לפחות ממחצית מההכנסות ב-2022. החברה פיטרה 70 עובדים

לאחר שסיימה את 2023 בהפסד ורשמה ירידה חדה בהכנסות ברבעון הרביעי, חברת סיליקום (Silicom) מודיעה על תוכנית חומש אסטרטגית, שכוללת פיטורי עובדים, סגירת חטיבות לצורך התמקדות עסקית ותוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה. מטרת התוכנית היא להגיע לרמת רווחיות של 3 דולר למניה עד שנת 2028.

במסגרת ההתייעלות הארגונית, סיליקום דיווחה כי פיטרה עד כה כ-70 עובדים מתוך 310, משמע יותר מחמישית מכוח העבודה שלה. ברמה המסחרית, סיליקום תתמקד מעתה בשני סגמנטים עיקריים, מתאמי רשת ורכיבי קצה. לשם כך, החברה כבר סגרה שתי חטיבות פעילות בלתי רווחיות. עם זאת, מצבה הפיננסי של סיליקום איתן. יש לה מאזן חיובי של כ-140 מיליון דולר, מתוכם כ-70 מיליון דולר במזומן, נכון לסוף 2023. בכוונת החברה להשתמש בחלק מהמזומנים כדי לבצע רכישה עצמית של כ-1.6 מניות החברה על פני השנתיים הקרובות.

אימוץ נמוך של טכנולוגיית O-RAN

ברבעון הרביעי חוותה סיליקום ירידה חדה בהכנסות, שהסתכמו ב-18.8 מיליון דולר בלבד, קיטון של 58% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. בעקבות כך סיליקום, שנהגה להתגאות ברצף רב-שנים של רבעונים רווחיים, סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד נקי של 11.5 מיליון דולר (GAAP) והפסד נקי של 0.5 מיליון דולר (Non-GAAP). היקפו של ההפסד במונחי GAAP נובע ממחיקה חד-פעמית שביצעה החברה בשווי נכסיה.

גם ברמה השנתית, הכנסותיה של סיליקום הסתכמו ב-124.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-150.6 מיליון דולר ב-2022. בשורה התחתונה, סיליקום סיימה את השנה בהפסד נקי (GAAP) של 3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 18.3 מיליון דולר ב-2022, ורווח נקי (Non-GAAP) של 10.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.1 מיליון דולר ב-2022.

בדומה לחברות שבבים רבות, ובהן גם סולאר-אדג' ומובילאיי הישראליות, גם סיליקום חוותה ירידה חדה ומפתיעה בהכנסות במחצית השנייה של 2023 על רקע המלאים הגבוהים שצברו לקוחותיה בתקופת הקורונה מחשש למחסור ברכיבים. הגורם השני למפנה העסקי השלילי קשור להרעה בתנאים המקרו-כלכליים, שמביאה לצמצום בהיקף ההשקעות בתשתיות IT.

סיליקום מדווחת על מספר לקוחות גדולים שהיקף ההזמנות מהם נמוך משמעותית מכפי שצפו בתחילה בחברה, בין אם בשל ביקוש נמוך למוצרי הקצה שלהם (שבהם מוטמעים הרכיבים של סיליקום) ובין אם בשל שינוי במיקוד העסקי. בעקבות כך, סיליקום תתמקד מעתה בזכיות תכנון קטנות יותר, וזאת כדי להגדיל את הגיוון ולהימנע מתלות בלקוחות ספורים.

ככלל, בסיליקום מציינים כי תחום רשתות ה-O-RAN – שבחברה ראו כמנוע צמיחה למוצריה – מתפתח בקצב מאכזב. מנכ"ל סיליקום, לירון אייזנמן, התייחס לכך בשיחת הוועידה ואמר: "בשל חוסר ההצלחה והאימוץ של טכנולוגיית O-RAN, איננו צופים הזמנות בתחום זה בטווח הקרוב. איננו רואים עוד בתחום ה-O-RAN תחום ליבה עבורנו, וזאת מאחר שהוא לא התפתח בהתאם לציפיות התעשייה."

על רקע הנסיבות הללו, סיליקום צופה כי הכנסותיה ב-2024 יסתכמו ב-70 מיליון דולר בלבד, פחות ממחצית מהכנסותיה ב-2022. ההכנסות ברבעון הראשון צפויות להיות 14-17 מיליון דולר. שולי הרווח ינועו בין 27%-32%. החברה צופה כי מ-2025 הכנסותיה יתחילו להתאושש והיא תציג צמיחה שנתית של 20%, כאמור עד ליעד של רווח-למניה של 3 דולר ב-2028.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: סיליקום